مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ در استان فارس به ۳ هزار و ۴۰۹ نفر رسید.
کد خبر: ۹۵۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳ 03 April 2021

تابناک فارس هب نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نسبت به افزایش کم سابقه آمار‌های ابتلا و بستری بیماران در استان هشدار داد.

دکتر عبدالرسول همتی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۰۴ هزار و ۷۹۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۹۱ هزار و ۸۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۶۷ هزار و ۹۰۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۶ هزار و ۸۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۹۷ هزار و ۹۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وخامت شرایط جسمی ۱۵۲ بیمار کووید ۱۹ در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را هزار و ۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۵۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری در روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۴۰۹ نفر اعلام کرد.

وی، از بهبودی ۱۸۱ هزار و ۴۰۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه موج چهارم همه گیری کرونا از ابتدای سال جدید آغاز شده و دامنه آن تا دو ماه آینده ادامه دارد، عنوان کرد: سهل انگاری، ساده پنداری، مسافرت‌های نوروزی و دورهمی‌های خانوادگی متاسفانه نه تنها موجب افزایش آمار مبتلایان، بلکه موجب افزایش چرخش ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در سطح جامعه شده است.

دکتر همتی با اعلام اینکه آمار موارد بستری کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان چهار رقمی شده و به عدد کم سابقه‌ای رسیده است، از مردم خواست تا با جدی گرفتن اصول بهداشتی، استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران، پرهیز از حضور در تجمعات، مراکز خرید شلوغ و پُرتردد و به ویژه دورهمی‌های خانوادگی در کاهش پیامد‌های این بحران سهیم شوند.

 

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار