مرحله اول کارخانه کاشی و سرامیک صدف سرام استقلال آباده در شصتمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ 01 April 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: بهره‌برداری از پنج طرح‌ ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتبار چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در پنج استان کشور از جمله استان فارس با دستور رییس‌جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم گفت: طرح تولیدی کاشی دیوار و کف شرکت صدف سرام استقلال در شهرستان آباده با میزان سرمایه گذاری ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۲۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم آورد.

او با تاکید بر افزایش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در امر تولید، بیان کرد: طرح تولید کاشی دیوار و کف شرکت صدف سرام استقلال در شهرستان آباده به بهره برداری رسیده و این طرح صنعتی سالیانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع ظرفیت تولید دارد.

ایزدی ادامه داد: طرح تولیدی، صنعتی صدف سرام استقلال آباده در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار به اجرا رسیده و محصولات تولیدی آن انواع کاشی دیوار و کف می‌باشد که روزانه به میزان ۸ هزار متر مربع است.

ایزدی بیان کرد: با افتتاح و بهره برداری از این واحدصنعتی، تولیدی، شاهد تاثیرات مثبتی در حوزه صادرات کاشی و سرامیک استان و همچنین سرمایه گذاری در این زمینه خواهیم بود.

او اضافه کرد: شهرستان آباده از مهم‌ترین شهرستان‌های معدنی استان فارس است که دارای انواع مواد معدنی نظیر سنگ مرمریت، انواع خاک‌های نسوز و صنعتی، سنگ آهن، سنگ آهک، گچ خاکی و شن و ماسه است.

شهرستان آباده از مراکز اصلی تولید کاشی و سرامیک در جنوب کشور است.

برچسب ها: کارخانه ، کاشی ، سرامیک ، آباده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار