رئیس هیئت مدیره انجمن صنفى دفاتر خدمات مسافرتى فارس با بیان اینکه در شرایط فعلی وزارت بهداشت صحبت های متفاوتی در رابطه با وضعیت سفر و مسافران انجام می دهد، می گوید: متاسفانه در حال حاضر شاهد عبور و مرور خودروهای سواری شخصی از دیگر استان ها در شیراز هستیم.
کد خبر: ۹۵۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 31 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایلنا:  سردرگمی های مسافران نوروزی از یک سو و بی برنامگی مسئولان در تعطیلی و از سر گرفتن سفرهای نوروزی به فارس و شیراز در سال ۱۴۰۰ باعث شده تا مردم بیش از پیش دچار ابهام در سفر شوند.

با وجود اینکه تا قبل از تحویل سال نو اعلام شد «شهرهای قرمز و نارنجی» زیادی در سطح کشور به دلیل شیوع ویروس وجود دارد و «سفر ممنوع است»، اما وزیر بهداشت اعلام کرد که از «رنگ‌های شاد برای انتخاب شهرها استفاده شده و بیشتر شهرهای کشور به رنگ آبی و زرد درآمدند» و تردد و سفر به آنها مجاز است.

عبور و مرور خودروهای سواری شخصی از دیگر استان ها در شیراز

آن طور که فخری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفى دفاتر خدمات مسافرتى فارس می‌گوید: ممنوع اعلام کردن مسافرت توسط وزارت بهداشت و تاکید مسئولان این وزارتخانه بر عدم مسافرت باعث شد تا دفاتر مسافرتی و گردشگری در استان با هدف توجه و رعایت سلامتی مردم دست از فعالیت بکشند.

محمود فخری با اشاره به اینکه دفاتر مسافرتی و گردشگری استان از اسکان مسافران بی اطلاعند، می افزاید: اگرچه در حال حاضر میزان سطح اشغال هتل ها در استان چندان زیاد نیست و تا روزهای گذشته حدود 30 درصد هتل های استان به اسکان مسافران نوروزی در آمده بود اما موضوع اسکان مسافران نوروزی در شرایط فعلی و همه گیری کرونا از نکات ابهام برانگیز است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفى دفاتر خدمات مسافرتى فارس با بیان اینکه در شرایط فعلی وزارت بهداشت صحبت های متفاوتی در رابطه با وضعیت سفر و مسافران انجام می دهد، می گوید: متاسفانه در حال حاضر شاهد عبور و مرور خودروهای سواری شخصی از دیگر استان ها در شیراز هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفى دفاتر خدمات مسافرتى فارس با اشاره به اینکه ورود مسافران به شهرها در شرایط فعلی بیانگر وجود بی نظمی در سطح دولت و وزارت بهداشت است، ادامه می دهد: اگر دولت قصد جلوگیری از ورود مسافران به دیگر شهرها را ندارد باید امور گردشگری را به دست متخصصان امر مانند دفاتر مسافرتی و گردشگری بسپارد.

 

دولت توانایی جلوگیری ازدحام مردم در شهرها ندارد

فخری با بیان اینکه بیشتر صنوف گردشگری می توانند مقدمات سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مردم ایجاد کنند، بیان می کند: اما زمانی که گردشگری رها می‌شود و دولت توانایی جلوگیری ازدحام مردم در شهر‌ها و مدریریت را ندارد طبیعی است که شاهد چنین بی نظمی هایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه قطعا دود این بی نظمی ها و نداشتن برنامه توسط دولتمردان به چشم مردم می رود می گوید: متاسفانه تمام این اتفاقات تاثیرش را بعد از 13 فروردین در کشور و استان به جا خواهد گذاشت.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفى دفاتر خدمات مسافرتى فارس با بیان اینکه زمانی که دولت سفر را ممنوع اعلام می کند باعث می شود که ایرلاین ها که میزان کمی از پروزاهایشان را به سفر اختصاص دهند، می افزاید: در شرایط فعلی شاهدیم که چرخ هوانوردی و گردشگری به دلیل اطلاعیه های دولت و اظهار نظرهای متفاوت مسئولان نمی چرخد.

کاهش 82 درصدی ورود گردشگران به فارس نسبت به سال 98

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس هم در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت ورود مسافران در سال 99 به استان فارس و شیراز کاملا تعطیل بود می گوید: اما در سال جاری میزان ورود گردشگران به استان فارس و شیراز به نسبت مدت مشابه سال 98 با کاهش 82 درصدی مواجه شده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه با گذری در سطح شهر شیراز متوجه می شویم که تعداد خودرو با پلاک های غیر بومی در شیراز زیاد نیست می گوید: از این رو به دلیل اینکه در بلیت فروشی هویت افراد مشخص نمی شود بنابراین نمی توان به صورت دقیق بیان کرد که افراد بازدید کننده از اماکن گردشگری متعلق به کدام شهرها و استان های کشور هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل رعایت پروتکل ها و مسائل بهداشتی تمام مهمانسراهای دولتی و ادارت و کمپ‌ها،چادرها و مراکز غیر مجاز در سطح استان تعطیل است، می افزاید: در شرایط فعلی تنها مراکزی که از وزارت میراث فرهنگی مجوز دارند می توانند به مسافران نوروزی اسکان بدهند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه سطح اشغال‌های استان پایین‌تر از 45 درصد است، می گوید: تصمیماتی که در ستاد ملی کرونا اتخاذ می‌شود باید به مرحله اجرا برسد که مسئولان میراث فرهنگی هم به عنوان متولی اصلی گردشگری در تلاشند تا با رعایت تمام موارد به مسافران و گردشگران خدمات ارائه دهد.

 شهرستان‌های داراب، زرین دشت، پاسارگاد و ارسنجان به رنگ قرمز درآمده و شهرستان‌های مرودشت و ممسنی در وضعیت نارنجی هستند. سروستان تنها شهرستان آبی استان فارس است و دیگر شهرستان‌ها از جمله شیراز به رنگ زرد هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار