جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی علوم پزشکی شیراز گفت: در جریان بازدید‌ها و نظارت‌ها ۸۱ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۱ واحد متخلف نیز تعطیل شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 31 March 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی فرجی، جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی در استان فارس اظهار داشت: با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های تابعه دانشگاه از ۱۸۴۲ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد ۸۱ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۱ واحد متخلف نیز تعطیل شد.

او، معدوم‌سازی بیش از ۵۱۷ کیلوگرم موادغذایی غیربهداشتی در روز گذشته را از دیگر فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط عنوان کرد و از ۳۶ مورد ماموریت اورژانس تیم‌های واکنش سریع دانشگاه خبر داد.

فرجی ادامه داد: از سوی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای واحد‌های تابعه دانشگاه نیز ۱۱۳ مورد بازدید از کارگاه‌ها و کارخانجات در سطح استان انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: همچنین دیروز سه هزار و ۶۵۷ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و سه هزار و ۱۵۸ خدمت سرپایی به مراجعان در این مراکز ارائه شد.

او افزود: در این بازه زمانی هزار و ۹۴ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس ویزیت، ۶۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از سوی کارشناسان بهداشتی رهگیری و یک مادر باردار پرخطر نیز به بیمارستان اعزام شد.

فرجی آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در روز نهم هفت هزار و ۴۴۶ مورد اعلام کرد.

او اظهار کرد: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۵۳ مورد عمل جراحی، به ۱۴۸ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه‌کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، ۷۷ بیمار دارای علائم تنفسی و ۱۹۳ بیمار دارای علائم گوارشی نیز خدمات درمانی ارائه شده است.

جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه ادامه داد: در روز نهم فروردین ۶۸۹ ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

او بیان کرد: از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۷۵ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۳۴ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۵۷ ماموریت ترافیکی جاده‌ای، ۱۹۹ ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای و ۲۴ ماموریت کروناویروس بوده است که از ۲۴ ماموریت کروناویروس، ۱۰ مورد به بیمارستان اعزام شدند.

فرجی تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در روز نهم فروردین را هفت مورد و تعداد خدمات مشاوره‌ای مرتبط با کروناویروس توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه را ۱۹۰ مورد عنوان کرد.

جانشین رئیس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه تعداد مصدومان حوادث ترافیکی روز نهم را ۱۷۴ مورد برشمرد که از این تعداد ۶۲ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۱۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار