نماینده لارستان گفت: بنده به برخی از موانع عمده و کوچک که بر سر راه تولید به خصوص در حوزه نفت و انرژی وجود دارد، اشاره می‌کنم. از کارشناسان و تولیدگران حوزه نفت و انرژی نیز می‌خواهم موانع را به صورت صریح بیان کنند و مسئولان نیز گوش شنوا داشته باشند و به طور جدی عمل کنند./ بروکراسی اداری برای تولید دست و پاگیر است. فضای کسب و کار و امنیت سرمایه‌گذاری در کشور وضعیت مطلوبی ندارد.
کد خبر: ۹۵۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 29 March 2021
به گزارش تابناک فارس: حسین حسین‌زاده اظهار داشت: سال 1400 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است. این نامگذاری بدان معناست که در مسیر تولید موانع جدی وجود دارد که باید به صورت ویژه و فوری رفع شود. نهادهای مسئول نیز باید پشتیبانی‌های جدی از تولیدکنندگان و امر تولید انجام بدهند.
 
او افزود: در این رابطه مسئولیت‌هایی متوجه دولت و مجلس است. دولت باید به صورت ویژه از تولیدکنندگان حمایت کند. مجلس نیز باید در صورت لزوم قوانینی را به تصویب برساند یا اینکه پیگیر مصوبات اجرا نشده باشد. برخی از قوانین هم که مزاحم تولیدکنندگان است باید اصلاح شود.
 
حسین‌زاده بیان کرد: علاوه برعدم ثبات اقتصادی و تغییر مدام ارزش پول ملی، بروکراسی اداری بزرگترین مانع تولید در کشور است. رتبه ایران نیز در این رابطه در بین کشورهای جهان مطلوب نیست که باید بهبود یابد. بهتر شدن فضای کسب و کار بزرگترین مانع‌زدایی است.
 
نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز گفت: همچنین متاسفانه بانک‌های کشور به بنگاه‌هایی تبدیل شده‌اند که حمایت از تولید به اولویت چندم آنان تبدیل شده و با در دست نگه داشتن سرمایه‌های مردم و نقدینگی، مانع از رونق گرفتن تولید شده‌اند. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار