معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیشتر خوزستانی‌ها در شیراز منزل دارند و بیشتر مریض‌ها خوزستانی هستند و با توجه به آب و هوای مناسب شیراز به این شهر سفر کردند، تصریح کرد: همجواری و مراودات با استان خوزستان یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری در این استان است.
کد خبر: ۹۵۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ 24 March 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی با ارائه گزارشی از وضعیت شیوع بیماری در فارس، بر لزوم استمرار توجه به پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه آمار تعداد موارد بستری و مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های استان رو به افزایش است و این زنگ خطری است.
 
او با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان ‌زرین دشت در وضعیت قرمز و شهرستان‌های مرودشت، داراب و ارسنجان در وضعیت نارنجی قرار دارند، افزود: یکی از دلایل افزایش مبتلایان به کرونا سفر و تجمع در مراکز گردشگری است که خطر ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.
 
همتی از مردم خواست تا با پرهیز از مسافرت‌های نوروزی، به فارس از شیوع بیشتر این بیماری پیشگیری کنند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از اینکه تعداد مبتلایان به کرونا و بستری‌ها ۳ رقمی شده و تخت‌های بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) تخت پر شده و تخت خالی ندارد، گفت: در پایان فروردین‌ماه سال جاری کار درمان سخت‌تر خواهد شد و احتمال اینکه در ایام باقی مانده از نوروز وضعیت استان و کلانشهرشیراز تغییر کند دور از ذهن نیست.
 
برچسب ها: کرونا ، شیوع ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار