نماینده شیراز درباره شعار سال ۱۴۰۰ که از سوی  رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی نام‌گذاری شده است، گفت: نامگذاری امسال در راستای رفع موانع و پشتیبانی از تولید و در ادامه سلسله نامگذاری‌های سالهای اخیر که در حوزه اقتصادی و براساس راهبرد نظام اسلامی بوده، تعیین کننده خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 22 March 2021
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی و قوای سه‌گانه کشور وظیفه دارند که در سال جدید موانع تولید را برطرف کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی از این موانع در حوزه قانونگذاری است گفت: مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد که نسبت به برطرف کردن این موانع اقدام کند و بخشی از این مشکلات نیز در حوزه پشتیبانی است که در این زمینه دولت وظیفه دارد که در راستای رفع آن، گام بردارد.
 
وی بر همراهی سیستم بانکی و نظام مالیاتی کشور در این راستا تاکید کرد و گفت: رویکرد بانک ها صرفا تجاری و اقتصادی است و بیشتر خود را بنگاه اقتصادی می‌دانند تا مجموعه ای که وظیفه مهمی در راستای تامین نیازهای مالی و پولی کشور برعهده دارد.
 
عزیزی عنوان کرد: امید دارم که در سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولتی مقتدر، توانمند و معتقد به ظرفیت های داخلی با اصلاح نظام بانکداری، بیمه و گمرکات، تحول اقتصادی در کشور محقق شود.
 
عزیزی در ادامه بیان کرد: این واقعیت را باید بپذیریم که ظرفیت های بسیار خوبی در داخل کشور وجود دارد و اگر نگاه به درون منعطف شود و رزمندگان جبهه اقتصادی به درستی پشتیبانی شوند و واحدهای تولیدی در میدان عمل مورد توجه و حمایت قرار گیرند مشکلات اقتصادی کشور رفع خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی به معنای خصوصی سازی به معنای واقعی کلمه و نه اقتصادی سازی ،ویژه خواری و رانت خواری عده ای است،گفت: با وجود اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی، فرصت بی نظیری برای تحول اقتصادی کشور بود اما رویکرد غلط برخی دولت‌های گذشته مانع از تحقق اهداف این بخش شده است.
 
رییس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: اشکالات اقتصادی که در سالهای گذشته بوده باید آسیب شناسی و بستری برای حرکتی مستمر و ماندگار در این عرصه فراهم شود.
برچسب ها: عزیزی ، شعار ، عید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار