جعفر قادری با بیان اینکه سیستم اداری ما سیستم وقت گیر و کندی است، گفت: این موضوع فقط متوجه دولت نیست بلکه در مجلس نیز این اتفاق افتاده است و همه باید بیش از آنکه به سمت ایجاد مقررات جدید بروند، باید به سمت مقررات زدایی حرکت کنند، فرآیندها را تسهیل کنند و گره از پای مردم بردارند و اجازه دهند مردم خودشان بسیاری از کارها را انجام دهند.
کد خبر: ۹۴۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 16 March 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: جعفر قادری  با اشاره به تحقق شعار جهش تولید گفت: اینکه کارهای انجام شده در سال جهش تولید انتظارات و توقعات را برآورده کرده باشد، باید بگوییم این گونه نیست البته در این شرایط سخت تحریم ها کارهای خوبی انجام شد که جای تقدیر دارد.

 

این عضو کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا و کشورهایی که با محدودیت مواجه نبودند، نرخ رشدشان شدیدا با توجه به بحث کرونا کاهش داشته است ولی در کشور ما با همه محدودیت ها باز هم وضعیت اقتصادی ما از آنها بدتر نیست و این نشان دهنده این است که تلاش هایی انجام شده است ولی اینکه آیا از همه ظرفیت هایمان استفاده کرده ایم، موانع را برداشته ایم، مقررات زدایی کرده ایم و از ظرفیت ها در جهت حمایت از تولید استفاده کردیم، این اتفاقات نیفتاده است و جا برای کار وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در این شرایط سخت تحریم هاست که می توان بسیاری از کارها را انجام داد و در این شرایط است که هماهنگی ها و راهنمایی ها بهتر می تواند انجام شود. شاید در شرایط گشایش اقتصادی نتوان برخی کارها را به خوبی انجام داد ولی در این سال و در این شرایط سخت حمایت ها و حرکت ها قابل تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه سیستم اداری ما سیستم وقت گیر و کندی است، گفت: این موضوع فقط متوجه دولت نیست بلکه در مجلس نیز این اتفاق افتاده است و همه باید بیش از آنکه به سمت ایجاد مقررات جدید بروند، باید به سمت مقررات زدایی حرکت کنند، فرآیندها را تسهیل کنند و گره از پای مردم بردارند و اجازه دهند مردم خودشان بسیاری از کارها را انجام دهند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حرکت ها در قوه قضاییه با سرعت بیشتری انجام می شود. انتظار می رود در مجلس و دولت هم با سرعت بیشتری این کارها انجام شود. اینکه دولت به کسب و کارها اجازه فعالیت داده است و نظارت ها را از حالت نظارت های پیشین به نظارت های پسین منتقل کرده است، جای تقدیر و تشکر دارد و باید در مجلس هم به این سمت و سو برویم. اگر به این سمت و سو نرویم و قوانین را پیچیده کنیم، موفق نخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار