دبیر کانون تربیت اسلامی استان فارس :مردم باید احساس کنند، مسئولین از نگرانی ها و دغدغه هایشان آگاه هستند و آینده بهتر از اکنون خواهد بود همچنین مردم بارها ثابت کرده اند که با کلیت نظام مشکلی ندارند و علت ناراحتی آنها عملکرد برخی از مسئولین به ویژه در مباحثی همچون تبعیض ها و رانت ها برای افرادی خاص می باشد.
کد خبر: ۹۴۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 14 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: انتخابات مهم ترین عرصه ظهور و بروز عامه مردم در تصمیمات کشور می باشد که از نمادهای اساسی حکومت های مردم سالار از جمله کشورمان می باشد پس مشارکت آحاد مردم در انتخابات مختلف نشان از توجه ویژه آنان به سرنوشت خود داشته و پشتیبانی و حمایت از وطنشان را نیز می رساند.

حدود سه ماه دیگر، دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراها در کشور برگزار خواهد شد، انتخاباتی که چشم همه دنیا به آن بوده و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، بنابراین شایسته است که همه افراد و گروه ها به ویژه احزاب تمام تلاش خود را برای حضور پرشور و باشکوه مردم بر سر صندوق های رای به کار بگیرند.

انتخابات تبلور حضور مردم در صحنه

دبیر کانون تربیت اسلامی استان فارس با بیان اینکه در تمام نظام های معتقد به مردم سالاری، انتخابات تبلور حضور مردم در صحنه می باشد، اظهار داشت: با حضور در انتخابات مردم تصمیم می گیرند که مسئولین کشور چه کسانی باشند و سرنوشت خود را رقم می زنند.

سید ابراهیم حسینی ادامه داد: در قانون ما از کوچکترین مسئول که اعضای شوراهای شهر و روستا باشد تا عالی ترین مقام نظام که رهبری معظم است، همه با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم تعیین می شود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات امری دو وجهی بوده که از طرفی حق مردم و از طرف دیگر یک وظیفه و تکلیف است، تصریح کرد: مردم در برابر جامعه و نظامی که در آن زندگی می کنند، وظیفه داشته و یکی از اصلی ترین و مهم ترین وظایفشان شرکت در انتخابات می باشد که باعث تقویت پایه های نظام می گردد.

عضو هیئت موسس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس با ذکر اینکه بدنه مردمی نظام برای مسئولین حائز اهمیت می باشد، گفت: اقتدار هر نظامی در همه دنیا در دست مردم است و آنها هستند که سرنوشت خود را رقم می زنند، پس هر چه مشارکت بیشتر باشد، پشتوانه مردمی آن نظام قوی تر است.

وی افزود: مشارکت حداکثری به معنای اقتدار حداکثری می باشد و همه باید در مسیر اهداف مقدس نظام کمک نمایند زیرا انتخابات و حضور در آن دارای پشتوانه شرعی، عقلی، منطقی و قانونی می باشد.

به گفته این فرهنگی باسابقه، از لحاظ قانونی در همه جای دنیا جایگاه انتخابات روشن است و آگاه بخشی و ایجاد بصیرت در مردم می تواند در میزان مشارکت موثر باشد.

وی بیان کرد: مردم باید با تکلیف شرعی و قانونی خود و همچنین تبعات آن آشنا شوند، پس در این زمینه نیازمند کار فرهنگی، تبلیغی و ترویجی برای افزایش مشارکت در انتخابات هستیم.

معاون اسبق اداره کل آموزش و پرورش استان فارس متذکر شد: مردم باید به نتایج انتخابات امیدوار بوده و احساس کنند با حضور بر سر صندوق رای، مشکلاتشان حل شده و یا کمتر می شود، در این حالت با میل باطنی مردم، مشارکت بالایی را تجربه خواهیم کرد.

وی راهکار دیگری که منجر به افزایش مشارکت در انتخابات می شود را حضور سلائق و اندیشه های مختلف در عرصه انتخابات عنوان کرد و گفت: احزاب، جمعیت ها و گروه ها در آگاهی بخشی، امیدبخشی و ایجاد وسعت دید، نقد شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده می توانند موثر باشند.

همچنین پارامتر دیگری که باعث گرم شدن تنور انتخابات می شود، عملکرد مسئولین بوده که به گفته حسینی اگر خوب و مثبت بوده باشد، مردم مشتاق حضور بر سر صندوق آرا خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مردم از عملکرد مسئولین راضی نیستند، اذعان داشت: سابقه مردم‌سالاری در کشور ما کمی بیش از 40 سال است اما در سایر کشورهای دنیا که تجربه بیشتری دارند، به جای بدبینی به نظام و حکومت، سعی در تصحیح انتخاب خود می کنند تا مسئولین بهتری را انتخاب نمایند.

مردم از تبعیض و رانت خسته‌اند

دبیر کانون تربیت اسلامی استان فارس پیرامون وضعیت فعلی مشارکت و شور مردم برای انتخابات گفت: مشارکت مردم را در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری سرد می بینم اما هر به ۲۸ خرداد ماه نزدیکتر می شویم، جوش و خروش و فعالیت ها بیشتر می شود و امید داریم یک فضای گرم انتخاباتی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مردم باید احساس کنند، مسئولین از نگرانی ها و دغدغه هایشان آگاه هستند و آینده بهتر از اکنون خواهد بود همچنین مردم بارها ثابت کرده اند که با کلیت نظام مشکلی ندارند و علت ناراحتی آنها عملکرد برخی از مسئولین به ویژه در مباحثی همچون تبعیض ها و رانت ها برای افرادی خاص می باشد.

همه از عملکرد دولت تبری می‌جویند

حسینی در ادامه به عملکرد دولت پرداخت و با بیان اینکه از همان ابتدا منتقد این دولت بوده، گفت: در توصیف عملکرد این دولت همان بس که کسانی که از آبرو و مال خود برای این دولت سرمایه گذاری کردند، اکنون از عملکرد دولت پشیمان و تبری می جویند.

وی با بیان اینکه در چهار سال اول دولت نیز اتفاق خاصی و عملکرد مثبتی رقم نخورد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی داخلی و خارجی، به جای ارائه داشته ها و عملکرد، به تخریب رقیب پرداختند و آن‌قدر مردم را تهییج کرده و از رقیب ترسانده که منجر به انتخابی شد که همه از آن پشیمان شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه عملکرد دولت صفر مطلق نیست و کارهایی نیز انجام شده اما در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وظیفه عملکرد بهتری را داشته، تصریح کرد: مبنای عملکرد دولت در چهار سال دوم، برنامه ششم توسعه بوده که حرف چندانی برای گفتن ندارد.

وی گفت: به عنوان یک منتقد، این دولت را از روز اول کارآمد نمی دانستیم و حال به جایی رسیده ایم که مردم و حامیانشان برای کنار رفتن آن روزشماری می کنند و می گویند این دولت دیگر برای ما حیثیتی نگذاشته است.

شهر انسان‌محور در حد شعار باقی مانده

عضو هیئت موسس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس درخصوص عملکرد شورای شهر شیراز نیز عنوان کرد: به دلیل سر دادن شعارهایی فرهنگی، امیدهایی را نسبت به این شورا داشتیم اما متاسفانه تنها در حد شعار باقی ماندند.

وی با ذکر اینکه نه تنها کار خاصی در حوزه فرهنگی صورت نگرفته، بلکه هر جا به مباحث فرهنگی ورود کرده اند، حواشی بسیاری نیز ایجاد شده است، اظهار داشت: شعار این دوره از شورا، شهر انسان محور است که شاخص های آن مشخص می باشد، حال بعد از چهار سال بگویند برای تحقق این شعار در عمل چه کرده اند؟

معاون اسبق اداره کل آموزش و پرورش استان فارس افزود: به منظور رسیدن به شهر انسان محور، باید خدمات و امکانات آن در خدمت انسان ها باشد و جایگاه انسان را بالا ببرد اما متاسفانه عملکرد موثری در این زمینه دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که مردم گرفتار هستند، هر روز هزینه های شهر را بالا بردن کار اشتباهی است، افزود: این شورا، شهر را خیلی گران اداره می کند، ۳۵ درصد بودجه سال آینده را برای مسائل اجرایی هزینه خواهند کرد در حالی که این رقم در سال ۹۱ حدود ۱۵ درصد بوده است.

حسینی به موضوع مهم، شیراز سومین حرم اهل بیت پرداخت و گفت: چه کارها و فعالیت هایی برای تقویت، تبلور و به منصه ظهور رسیدن شیراز در بعد سومین حرم اهل بیت بودن انجام شده است؟

وی با بیان اینکه دیگر شعار شورای پنجم، شفافیت بوده، اذعان داشت: کارهایی در این زمینه نظیر پخش مستقیم جلسات صحن علنی و راه اندازی سایتی برای معاملات انجام شده اما آیا شفاف سازی همین است؟ ابعاد بسیار بیشتری وجود دارد که نیاز است نسبت به آنها شفاف سازی صورت بگیرد.

به گفته این فرهنگی، هر گاه تمام ابعاد و جزئیات شورا و شهرداری نظیر مشاوران، ایده پردازان، میزان دریافتی ها به انواع و اقسام مختلف، هدایا و مسافرت ها به صورت کامل با سند اعلام شد، آنگاه می توان ادعای شفافیت داشت.

وی جای خالی نخبگان را در تصمیمات و توسعه شهر خالی دانست و خطاب به مردم عنوان کرد: مردم باید با رصد و پیگیری شرایط و اتفاقات گذشته، در انتخابات پیش رو بر سر صندوق آرا حاضر شوند و این نکته فراموش نشود که کسی نباید دنباله رو گروهی باشد که منافع شخصی را اولویت قرار داده است.

حسینی ابراز امیدواری کرد که با افزایش اگاهی و بصیرت مردم، انتخابات پیش رو باشکوه و با مشارکت حداکثری انجام خواهد شد.

برچسب ها: انتخابات ، شیراز ، اجزاب ، رانت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار