عبدالرضا قاســمپور با بیان اینکه این ممنوعیــت احتمالا از 25 اســفندماه آغاز خواهد شــد، مى افزاید: حتى احتمال آن وجود دارد که این ممنوعیت از همین امروز هم اجرایى و از ورود هر گونه خودروى غیر بومى به شیراز جلوگیرى شود.
کد خبر: ۹۴۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 14 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایلنا: در این شــرایط و با توجه به بروز مــوج چهارم کرونــا در برخى مناطق کشــور از جمله خوزســتان، نگرانى ها پیرامون اوج‌گیرى مجدد کرونا با ویروس‌هاى جهش یافته همچون کروناى انگلیســى افزایش یافته است. به ویژه آنکه به گفته وزیر بهداشت موج چهارم به دلیل میزان و شدت درگیرى گروه‌هاى مختلف جمعینى، خطرناک‌تر از ســه موج قبلى است.

در کنار شهرهاى نارنجى و قرمز، ورود مسافران با خودروى شخصى به شهرهاى مقصد گردشگرى همچون شیراز، مشهد و اصفهان نیز ممنوع اعلام شــده تا هم از میزان سفرها کاسته شود و هم از بروز موج چهارم کرونا در این کلانشهرها پیشــگیرى به عمل آید.

به ویژه با توجه به آنکه تعداد مبتلایان و جان باختگان در این شهرها با شیبى ملایم اما هشــداردهنده در حال افزایش اســت و در صورت ســهل انگارى از سوى مردم، خطر بروز موج خطرناک چهارم کرونا وجود دارد.

5 شهر فارس نارنجى و 20 شهر در وضعیت زرد قرار دارند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانى مقابله با کرونا در همین رابطه در گفت و گو با ایلنا با اشاره بــه آخرین وضع رنگ بندى کرونا در شهرســتان‌هاى اســتان مى گوید: هم اکنون 11 شهر فارس در وضع آبى، 20 شهردر وضع زرد و 5 شهرن یزدر وضع نارنجى هستند.

عبدالرضا قاسمپور با بیان اینکه آمار مبتلایان و جــانباختگان کرونا با شــیبى ملایــم رو به افزایش است، مى افزاید: با این حال پیش بینى مى شود که با توجــه به افزایش میزان تراکم مردم در اماکن عمومى، این آمارها با شیبى تندتر افزایش یابد.

قاسمپور با ابراز نگرانى نســبت به شــیوع کروناى انگلیســى در برخى شهرســتان هاى استان یادآور مى شود: از همین رو از مردم درخواست مى کنیم با رعایت کامل پروتکل هاى بهداشتى و کاهش حضور در تجمعات، از شیوع بیشتر کرونا جلوگیرى کنند. او با اشــاره به ممنوع بودن برگزارى مراســم عزا، عروســى و تجمعات در سرتاســر اســتان مــى افزاید: ممنوعیت تردد شــبانه نیز همچنان از ســاعت 21 تا 3 بامداد در تمامى مراکز شهرســتان ها برقرار است و برگــزارى هر گونه جلســه ادارى نیز باید با رعایت حد نصاب حضار همراه شود.

ورود به شیراز از 25 اسفند ممنوع

معاون اســتاندار فــارس در ادامه با بیان اینکه در ایام نوروز ورود هر گونه خودروى شخصى با پلاک غیر بومى شیراز به این شهر ممنوع است، مى گوید: در این راســتا حتى ورود خودروهاى با پلاک شهرستان هاى فارس به شــیراز هم ممنوع خواهد بــود و خودروهاى متخلف، جریمه و بازگشت داده خواهند شد.

عبدالرضا قاســمپور با بیان اینکه این ممنوعیــت احتمالا از 25 اســفندماه آغاز خواهد شــد، مى افزاید: حتى احتمال آن وجود دارد که این ممنوعیت از همین امروز هم اجرایى و از ورود هر گونه خودروى غیر بومى به شیراز جلوگیرى شود.

 

قاسمپور با بیان اینکه در ایام نوروز تمامى بوستان هاى شــیراز تعطیل خواهد بود، عنوان می‌کند: در این ایام چادر زدن ممنــوع خواهد بود و هیچ برنامه‌ریزى براى اسکان مســافران نوروزى در شیراز انجام نشده و نخواهد شــد.

وی با بیان اینکه مهمانســراهاى دولتى و خوابگاه هاى دانشجویى نیز در این ایام تعطیل خواهند بود، مــى افزاید: از این منظر هیچ گونه اجازه اى براى ورود مســافران نوروزى با خودروى شــخصى به شــهر شیراز داده نخواهد شد.

هنـوز دسـتورالعملى درباره افزایش احتمالى تعطیلات نوروز صادر نشده

جانشین اســتاندار فارس در ستاد استانى مقابله با کرونا ســپس با بیــان اینکه همه تــلاش ها باید در راســتاى جلوگیرى از شــکل گیرى موج چهارم کرونا در اســتان باشــد، مى گوید: در صورت پیشــگیرى از موج چهارم، بخش هاى اقتصادى نیز با آسیب کمترى مواجه خواهند بود.

عبدالرضا قاســمپور سپس با اشاره بــه افزایش حضــور مردم براى خریدهــاى نوروزى در روزهاى اخیر مى افزاید: هنوز هیچ محدودیت جدیدى براى کسبه و اصناف تعیین نشده است، اما ساماندهى مراکــز خریــد در دســتور کار اســت و نظــارت هاى سخت گیرانه در این خصوص انجام مى گیرد.

به گفته قاسمپور اگر به عنوان مثال در یک مرکز خرید، تجمع صــورت گیرد یا برخــى صنوف پروتکل‌هــا را رعایت نکننــد، آن مرکز خرید به صورت کامل تعطیل خواهد شد.

معــاون اســتاندار فــارس با بیــان اینکــه هنوز دســتورالعملى در خصوص افزایش احتمالى تعطیلات نوروز صادر نشده است، یادآور مى شود: تصمیم‌گیرى در ایــن‌باره نیازمند مصوبه ســتاد ملــى مقابله با کروناســت و این ســتاد باید نســبت به افزایش مدت تعطیلى یا دورکارى در ادارات مصوبه ارائه کند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در ایام نوروز ورود هر گونه خودرو با پلاک غیربومی به شیراز ممنوع خواهد بود، می‌گوید: از ورود مسافران با خودروی شخصی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه ورود مسافران به شیراز تنها از طریق تورهای نوروزی و با وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس و تنها در قالب تور مجاز خواهد بود، می افزاید: به دلیل آنکه هتل های خصوصی در یک سال گذشته عملاً تعطیل بوده‌اند و دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند، و به منظور رونق اندکی برای بخش گردشگری، پذیرش مسافران نوروزی تنها در قالب تورهای گردشگری و با رعایت کامل پروتکل ها انجام خواهد گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار