کارشناس مسئول واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور حفظ و ارتقاء سلامت مادر و نوزاد، از تمام مراکز و سانتر زنان در استان مرکزی، بازرسی و نظارت های مستمر صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 06 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، طیبه ماجانی افزود: سلامت و ارتقاء سلامتی مادران و نوزادان همواره برای ما حائز اهمیت است.
وی یادآورشد: مسئولیت سلامت مادر و نوزاد با معاونت درمان و خصوصا واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی است که در این راه یعنی سلامت و ایمنی آنان هیچگونه تعارفی با کسی نداشته و با هرگونه کم کاری برخورد می شود.
وی تاکید کرد: به همین خاطر و اهمیت داشتن موضوع، مراکز مربوطه را بطور مرتب بازرسی کرده و نواقص موجود را گزارش داده و عملکرد آن ها پیگیری می شود.
ماجانی گفت: در سال جاری، ۶ کمیته مشورتی کرونا با حضور اعضای کمیته دانشگاهی و ریاست دانشگاه، سه کمیته موربیدیتی و ۴ کمیته ارتقای سلامت مادران و نوزادان برگزار شد که تمامی علل بستری مادران در آی سی یو و میزان زایمان طبیعی و سزارین با حضور ریاست دانشگاه و معاون درمان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه امن ترین و بهترین روش زایمان، زایمان طبیعی است، افزود: سزارین همواره با عارضه های بسیار زیادی همراه است، اما با شروع طرح تحول نظام سلامت در سال ۹۳ دانشگاه علوم پزشکی اراک هم راستا با سیاست وزارتخانه در راستای کاهش سزارین قدم برداشت.
کارشناس مسئول واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: خدا را شاکریم که در این زمینه موفق عمل کرده ایم و به گونه ای گام برداشته ایم که دانشگاه علوم پزشکی اراک در فواصل سال های ۹۳ الی ۹۹ مورد تقدیر وزارتخانه قرار گرفته است که این موفقیت تنها با مدد و همدلی و همکاری کلیه روسای بیمارستانها، مدیران شبکه ها، مدیر و معاون درمان و ریاست دانشگاه حاصل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار