نماینده استان فارس در شورای عالی گفت: کشور و مردم ما شرایط سختی را به دلیل فشارهای ناشی از تحریم دنیای استکبار از طرفی و فرصت سوزی و نادیده گرفتن شرایط و مشکلات مردم توسط برخی از مسئولان کشور از سوی دیگر و همه گیری ویروس کووید ۱۹ ، فشارهای روانی و اقتصادی ناشی از آن را تحمل می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 05 March 2021

به گزارش تابناک فارس: سیدعبدالرزاق موسوی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در چهلمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به پایان دوره پنجم شوراهای شهر و روستا گفت: از مسئولان انتخابات شوراها اعم از ناظر و مجری درخواست داریم با توجه به جایگاه مهم شوراها زمینه مشارکت مردم و ورود افراد توانمند به شوراها را فراهم کنند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل شوراها و تاریخچه تشکیل این نهاد مردمی، گفت: پس از تشکیل شوراها، متاسفانه در گذر زمان و نوع نگاه مسئولین دولتی و مجلس، برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، حدود اختیارات شوراها کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: البته شرایط شوراها در مناطق مختلف کشور تحت تاثیر فعالیت خود شوراها و مسئولین کشوری و محلی متفاوت بوده است. به عنوان مثال شوراهای شهر واقع شده در شهرهای مناطق آزاد خود داستان دیگری است که باید در مورد آن فکری کرد.

موسوی تاکید کرد: کمبود آموزش و تجربه و نحوه و شرایط انتخاب شوراها به ویژه شوراهای فرادست زمینه ای برای مجالس و دولت‌ها شد تا به جای رفع موانع، خود در جهت محدود کردن هرچه بیشتر شوراها گام بردارند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اکنون در ماه‌های پایانی دوره پنجم شوراها باید به عقب برگشته و نگاه کنیم ببینیم چه کردیم و از قدرت‌ها و امکانات موجود برای ارتقاء جایگاه شوراها تا چه میزان استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در ۳ بند از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی به رفع تبعیض و اجرای عدالت اشاره شده و این ماموریت مهم را بر عهده شورای عالی استان‌ها گذاشته است، اما ما نتوانستیم این ظرفیت را به درستی پیاده کنیم. هر چند در این زمینه مصوباتی داشته‌ایم اما نتوانسته‌ایم مجلس و دولت را متقاعد به همکاری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار