رئیس سازمان صمت استان فارس جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق، احتکار، عدم اعلام موجودی کالا و دیگر تخلفات ارائه کرد.
کد خبر: ۹۴۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 04 March 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حمیدرضا ایزدی ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار استان فارس با اشاره به نیاز و سهمیه استان در کالاهای اساسی اظهار داشت: نیاز استان فارس به کالای برنج 171 هزار و 734 تن و سهمیه اختصاصی از ابتدای سال 13 هزار و 53 تن بوده که نسبت سهمیه اختصاصی به میزان نیاز واقعی 7.6 درصد است.

وی درباره شکر گفت: نیاز کل استان به شکر 141 هزار و 428 تن و سهمیه اختصاصی 29 هزار و 398 تن بوده که نسبت سهمیه اختصاصی به میزان نیاز واقعی 20.8 درصد بوده است.

رئیس سازمان صمت استان فارس بیان کرد: نیاز کل استان فارس به مرغ 141 هزار و 428 تن بوده که سهمیه اختصاصی 5 هزار و 415 تن بوده و نسبت سهمیه اختصاصی به میزان نیاز واقعی 3.8 درصد است.

 

ایزدی میزان نیاز استان فارس به گوشت قرمز را 55 هزار و 561 تن است، عنوان کرد: میزان سهمیه اختصاصی گوشت قرمز به استان فارس هزار و 186 تن بوده که نسبت سهمیه اختصاصی به میزان نیاز واقعی 2.1 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه نیاز استان به روغن بیش از دیگر کالاها است، تصریح کرد: نیاز سالانه استان به روغن 101 هزار و 20 تن است که از آبان ماه تاکنون 11 هزار و 974 تن روغن براساس سهمیه به استان اختصاص پیدا کرده که با توجه به سهمیه مازاد هنوز 18 هزار تن کسری در استان وجود دارد.

رئیس سازمان صمت استان فارس با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در استان گفت: تاکنون 16 هزار و 735 پرونده در نتیجه بازرسی‌ها تشکیل شده که ارزش ریالی آنها 141 میلیارد و 676 میلیون و 300 هزار تومان بوده است.

ایزدی با اشاره به آمار قاچاق کشف شده نیز افزود: 140 پرونده در رابطه با قاچاق تشکیل شده که ارزش ریالی آن بیش از 9 میلیارد تومان بوده است همچنین 74 پرونده درباره احتکار تشکیل شده ارزش ریالی آن بیش از 84 میلیارد تومان بوده است.

وی عمده کالاهای احتکار شده را روغن خوراکی، قند، برنج، کود شیمیایی، خودرو، روغن موتور، لاستیک، پیاز و نهاده‌های دامی بوده است، بیان کرد: واحدهای مختلف در زمینه احتکار شرکت‌های پخش عمده فروش و انبار بوده است.

رئیس سازمان صمت استان فارس تصریح کرد: در زمینه فروش اجباری نیز تاکنون 38 پرونده با ارزش ریالی بیش از 4 میلیارد تومان تشکیل شده که عمده موارد تخلف مربوط به ماکارونی، شکر، شوینده‌ها، رب گوجه و کیک بوده است.

ایزدی همچنین از تشکیل 19 پرونده برای عدم اعلام موجوی از سوی واحدهای فروش خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از 7 میلیارد تومان بوده و موارد تخلف شامل پوشک بچه، مواد غذایی، روغن خوراکی و سیمان بوده است.

برچسب ها: قاچاق ، احتکار ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار