صادقی نژاد خبرداد؛
تابناک سمنان: ابوالفضل صادقی‌نژاد معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: روستای «لاسجرد» استان سمنان بین ۵۵ نامزد نهایی جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 04 March 2021

تمدید مهلت شرکت در هفتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور» تا ۱۰  بهمن | وزارت فرهنگ و ارشاد

 

ابوالفضل صادقی‌نژاد معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: فعالیت‌ها و طرح‌های ارسالی به این جشنواره با همکاری بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و کتابخانه‌ها بود و ۲ هزار و ۵۰ روستا و آبادی عشایری از ۳۰ استان در هفتمین دوره از جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشور شرکت کردند که ۲۰ اثر از استان سمنان بود.

وی بیان کرد: همچنین طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان نیز از دیگر شاخص‌های تاثیرگذار جشنواره است.

ابوالفضل صادقی‌نژاد افزود: داوری جشنواره بر اساس شاخص‌های متعدد، ازجمله ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیاز‌های محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری انجام شد.

صادقی‌نژاد ادامه داد: برخورداری برنامه و شیوه اجرای آن از خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضا‌ها و بنا‌های حوزه کتاب روستا‌ها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از دیگر مولفه‌های قابل اعتنای برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی و عشایری بود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و انجام فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در فضای مجازی و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای ادامه فعالیت‌های ترویج به روستا‌ها و مروجانی که استفاده حداکثری از این ظرفیت داشتند نیز مورد توجه قرار گرفته است و در داوری‌ها به این نوع اقدام‌ها و فعالیت‌ها امتیاز قابل توجهی داده شده است.

۵۵نامزد راه یافته به مرحله نهایی به این رویداد فرهنگی در سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران به آدرس اینترنتی" http://bookpromotion.ir/" قابل مشاهده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار