سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به جان باختن دو هم استانی دیگر در اثر بیماری کرونا طی دیروز تاکنون، اظهار کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۳ هزار و ۲۵۷ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۴۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 03 March 2021
به گزارش تابناک فارس: اورنگ ایلامی اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۴۵ هزار و ۵۳۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۶ هزار و ۲۳۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
 
او گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۷ هزار و ۵۲۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۷۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۹هزار و ۳۰۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۳۹ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
ایلامی همچنین از بهبودی ۱۷۰ هزار و ۸۷۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
او با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس، افزود: با توجه به ورود ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی به استان و قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی بسیار بالای آن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش نیاز است.
 
برچسب ها: کرونا ، بیماری ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار