برگزارکنندگان جشن های عروسی در این شهرستان به یک سال حبس محکوم می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 03 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: در این اطلاعیه  آمده است: برگزارکنندگان جشن های عروسی در این شهرستان به یک سال حبس محکوم می‌شوند.

این اطلاعیه افزوده است: با توجه به شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در کشور و ورود موج چهارم آن و نیز مشاهده ویروس جهش‌یافته انگلیسی در شهرستان لارستان و همچنین هشدار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر خطرات و مرگ و میر ناشی از این بیماری، و برغم توصیه‌های مذکور، متاسفانه عده‌ای از افراد اقدام به برگزاری مراسم عروسی و تجمعات در شهر و روستاهای اطراف می کنند که این اقدام موجب به خطر افتادن جان دیگر شهروندان و گسترش شیوع این بیماری می‌باشد و آثار و خسارات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

همچنین در این اطلاعیه بیان شده است: درپی کم‌توجهی‌ برخی شهروندان مبنی برعادی انگاری و اقدام به برگزاری جشن های عروسی با وجود هشدارها و توصیه های وزارت بهداشت و نیز اعلام نارضایتی و اعتراض گسترده از سوی دیگر شهروندان ، دستگاه قضایی این شهرستان حسب قانون با متخلفان و مسببان برگزاری هرگونه تجمعات و مراسم ها به ویژه جشن های عروسی به شدت و بدون اغماض برخورد قاطع خواهد کرد.

در اطلاعیه دادگستتری لارستان تاکید شده است: درصورت گزارش برگزاری مراسمات از سوی ضابطان و دانشکده علوم پزشکی ، برگزارکنندگان مراسم و سایراشخاص مرتبط در برگزاری مراسم، مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، کتاب پنجم، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب سال ۱۳۷۵، به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند و بزه مذکور، مستوجب تا یک سال حبس تعزیری خواهد شد.

اطلاعیه دادگستری لارستان همچنین افزوده است: تمام یگان‌های انتظامی بر اساس دستور دادستان شهرستان مکلفند در صورت مشاهده هرگونه تجمعات و جشن های عروسی حسب دستورات قضایی نسبت به ختم مراسم مذکور اقدام و با تشکیل پرونده متخلفان و قانون شکنان را به مراجع قضایی معرفی کنند.

دادستان شهرستان لارستان نیز در این زمینه به ایرنا گفت:مردم و شهروندان فهیم و قدرشناس لارستان باید بدانند که اثرگذارترین شیوه مقابله با این ویروس مرموز و پیچیده، همراهی و همکاری در عمل به دستورات و توصیه های کادر بهداشت و درمان برای رعایت اصول بهداشتی و دوری از تجمعات، دورهمی ها و عادت کردن به زندگی با کرونا است.

رسول ابراهیمی افزود: برخوردهای تحکمی ، اعمال محدودیت‌ها و تحمیل فشار بر مردم، آخرین حربه و روش مقابله با گسترش و شیوع این ویروس مرگبار است اما به دلیل همراهی نکردن عده ای از شهروندان که سلامت و بهداشت عمومی جامعه را به خطر می اندازند، ناچار هستیم برخی سخت گیری ها و قوانین شدید را در برخورد با متخلفان اعمال کنیم.

وی از رسانه ها ، معتمدان، متنفذین و سایرنهادهای فرهنگی و اجتماعی لارستان خواست با فرهنگ سازی وآگاهی بخشی زمینه همراهی و همکاری بیشتر مردم را با کادر بهداشت و درمان برای مقابله با این ویروس مرموز فراهم کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز با توجه به افزایش شمار مبتلایان و شیوع موج چهارم کرونا و همچنینی ورود کرونای جهش یافته انگلیسی در منطقه گفت: موج خطر شیوع از روستاها و مناطق اطراف هم اینک به شهرها آمده است.

وحید یگانه افزود:طی هفته های گذشته وضعیت در شهرهای لار، خنج و اوز نسبت به روستاها و مناطق اطراف آنها با همکاری شهروندان و البته قرنطینه شدن برخی روستاها راضی کننده بود اما از اوایل هفته جاری به ویژه دو روز گذشته موج شیوع به سمت شهرها آمده است و نسبت متبلایان نیز افزایش یافته است.

یگانه بیان کرد: هم اینک شهرهای لار، خنج، اوز و همچنین روستاها و مناطقی همچون ده فیش، بیرم و منصورآباد لارستان و روستاهای کهنه و فیشور شهرستان اوز بیش از سایر مناطق در معرض خطر شیوع موج چهارم هستند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به شیوع بیماری کرونا انگلیسی در کشور و ارتباط بالای مردم منطقه با مسافران خارجی بازگشته از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز اضافه کرد: عادی انگاری مردم و عدم استفاده از ماسک در شرایط فعلی که بیشترین آسیب را کودکان، سالخورده ها و بیماران زمینه ای خواهند دید، تبعات گسترده ای را به دنیال دارد که علاوه بر مردم شهرهای جویم و بنارویه، جان اهالی شهرستان لارستان را نیز به خطر خواهد انداخت و باید به این مساله به عنوان یک خطر جدی توجه کرد.

وی با اشاره به نزدیک بودن به آغاز سال جدید از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ جان خود و دیگران، موجبات کاهش موارد مثبت و بستری ناشی از بیماری کووید ۱۹ را فراهم کنند.

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی لارستان شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ تا ظهر روز گذشته (سه شنبه) در شهرستان های لارستان، خنج و اوز ۴۱ نفر بوده است.

۲۳ نفر از این افراد در بخش های کرونایی نیز بستری هستند که حال ۶ تن از آنان نیز وخیم گزارش شده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان این سه شهرستان از زمان بروز کرونا تاکنون نیز ۶ هزار و ۵۸۸ نفر اعلام شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار