فروش میوه شب عید در هفته پایانی اسفند ماه عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ 03 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: اخیراً اظهاراتی مبنی براینکه فروش ویژه میوه شب عید از ۲۱ اسفند ماه آغاز می‌شود مطرح شده است، که تا زمانی که ستاد تنظیم بازار در این خصوص، نظر رسمی خود را اعلام نکند، قابل تایید نیست.

وحیدرضا محمودزاده با تاکید بر اینکه فروش میوه شب عید به طور قطع و یقین آغاز در هفته پایانی اسفند ماه عملیاتی خواهد شد، افزود: اظهارات مسوولان کشوری درخصوص فروش از ۲۱ اسفند ماه بیشتر دال بر این موضوع است که آمادگی برای تامین و توزیع میوه شب عید وجود دارد و از این بابت جای نگرانی نیست.

به گفته وی، کارگروه تنظیم بازار استان فارس با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعاونی روستایی، سیب و پرتقال ایام پایانی سال را تأمین و توزیع آن را با هدف تنظیم بازار استان در هفته پایانی اسفند انجام خواهد داد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: استان فارس سالانه توان تولید ۳۵۰ هزار تن پرتقال و ۳۴۰ هزار تن سیب را دارد که بیش از نیاز استان است، اما بخش قابل توجهی از آن در سایر ماه ها مصرف و برای ایجاد آرامش در روز‌های پایانی سال از دیگر ظرفیت‌های موجود برای تامین میوه مصرفی مردم استفاده می‌شود .

پیش از این صمد رنجبری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص تأمین میوه شب عید اعلام کرده بود رایزنی‌هایی برای تأمین بخشی از میوه شب عید از طریق استان‌های شمالی انجام شده و بر اساس اعلام نهاد‌های مسئول، قیمت مصوب خرید پرتقال از سرد خانه‌های شمال کشور ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو است ، بنابراین اگر هزینه حمل و نقل و بسته بند‌ی برای انتقال به شیراز را هم روی آن اضافه کنیم قیمت پرتقال تنظیم بازار باید بین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان باشد، هر چند قیمت نهایی به یارانه‌ای که برای آن در نظر گرفته می‌شود بستگی دارد.

اخیراً هم دبیر ستاد تنظیم بازار کشور اعلام کرده بود ۵۰۰ هزار تن پرتقال در شمال کشور و بیش از ۵۰۰ هزار تن سیب در انبار‌ها موجود است که علاوه بر تامین نیاز مردم در ایام نوروز، امکان صادرات آن‌ها هم وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار