معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان فارس از بدهی ۵۶۳ میلیارد تومانی مشترکان این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 03 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: احمد اژدری گفت: این میزان بدهی مربوط به سه بخش خانگی، تجاری و صنعتی است.

وی اظهارداشت: میزان بدهی مشترکان بخش خانگی استان فارس، ۹۳ میلیارد تومان، بخش تجاری ۴۲ میلیارد تومان و بخش صنعتی ۴۲۸ میلیارد تومان است.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه با این مبلغ می‌توان به ۴۷ هزار خانوار استان گازرسانی کرد، افزود: در سال جاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان گاز به مشترکان شرکت گاز استان فارس در بخش‌های مختلف فروخته شده است.

اژدری ادامه داد: حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم از مشترکان گاز در قالب گاز بها دریافت شده و ۵۶۳ میلیارد تومان دیگر از مشترکان گاز استان همچنان طلبکاریم.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان فارس بیان داشت: در بخش صنعتی میزان بدهی مشترکان نسبت به سال قبل افزایش چندانی نیافته این در حالی است که به دلیل امهال بدهی مشترکان خانگی شرکت گاز به دلیل شیوع کرونا، مبالغ بدهی آن‌ها فراتر از سال قبل رفته است.

وی یاد آور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مشترکان خانگی که گازبهای مربوط به دوره اول آذر تا ۳۰ بهمن خود را پرداخت نکرده اند می‌بایست حداکثر تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند. این امهال، باعث افزایش بدهی مشترکان شرکت گاز استان فارس شده است.

اژدری تاکید کرد: چنانچه مشترکان بدهکار شرکت گاز نسبت به پرداخت به موقع گازبهای خود اقدام نمایند می‌توان با بدهی ۵۶۳میلیارد تومانی آنها، ۴۷ هزار مشترک جدید به مشترکان شرکت گاز استان اضافه کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به رایگان شدن گازبهای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود با این اقدام به طور میانگین ۴۰ میلیارد تومان از هزینه مردم استان در قبال گاز مصرفی کم شود.

اژدری در خصوص نحوه بهره مند‌ی مشترکان گاز استان از این فرصت گفت: گاز بهای مشترکان در ایام سرد سال از ۱۶ آبان ماه تا ۱۵ فروردین، در اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ با میزان مصرف ماهانه ۲۰۰ متر مکعبی، در اقلیم چهار با مصرف ۱۵۰ متر مکعبی، در اقلیم ۵ با مصرف ۱۰۰ مترمکعبی رایگان خواهد بود، اما در ایام گرم سال یعنی از ۱۶ فروردین تا ۱۵ آبان ماه به شرط مصرف کمتر از ۴۵ متر مکعبی در همه اقلیم ها، گاز بهای مشترکان رایگان محاسبه خواهد شد.

برچسب ها: بدهی ، مشترکان ، گاز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار