عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: میراث فرهنگی باید گره خیابان استاد فقیهی و طرح‌هایی از این دست در محدوده تاریخی را باز کند.
کد خبر: ۹۴۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 03 March 2021

به گزارش تابناک قم، حسن طلایی با اشاره به مشکل مردم در محدوده بافت تاریخی شهر و تغییرات اعمال شده در طرح تفصیلی این محدوده اظهار کرد: متاسفانه طی چندسال اخیر که این محدوده 315 هکتاری توسط شورای عالی معماری و شهرسازی بدون نظر مسوولان شهری و استان مصوب شده مشکلات زیادی برای شهر و شهروندان رخ داده است.

وی با اذعان به اینکه بارها پیگیری شده تا این طرح تغییر پیدا کند گفت: فریز کردن یک محدوده مشکل‌ساز بوده در حالی که این امکان بود که به صورت لکه‌ای محدوده‌های تاریخی مشخص شده و فریز شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قم یکی از محورهای دچار مشکل در طرح تفصیلی را خیالان 16 متری استاد فقیهی حدفاصل بلوار عماریاسر تا خیابان 19 دی دانست و افزود: ما چندبار در جلسه با مسوولان راه و شهرسازی و میراث فرهنگی در خصوص این طرح مسائل را مطرح کردیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی با تاکید بر اینکه ما در شورا و شهرداری پیگیر هستیم محوطه‌هایی که پروانه دادیم با همان طرح تفصیلی قبلی اجرا شوند افزود: مذاکرات زیادی با میراث فرهنگی داشتیم تا حداقل بتوانیم مشکل افرادی که ساخت و ساز کردند یا پروانه ساخت دارند حل کنیم اما به سرانجام مطلوبی نرسیده است.

طلایی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی این محدوده و این خیابان تغییر طرح تفصیلی است که با مصوبه کمیسیون ماده پنج و میراث فرهنگی صورت گرفته است گفت: این تغییرات در پی تعیین محدوده تاریخی شهر قم بوده است.

وی بیان کرد: مشکل اصلی ما بافت تاریخی است و پیگیر بودیم بافت لکه‌ای شود و میراث فرهنگی و مسوولان امر زیر بار نرفتند و البته در کمیته فنی قرار شده 60 هکتار از این محدوده کاهش یابد که هنوز عملیاتی نشده است؛ به طور کلی میراث فرهنگی باید گره خیابان استاد فقیهی و طرح‌هایی از این دست در محدوده تاریخی را باز کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار