سرپرست فرمانداری لردگان از اعمال شدید محدودیت‌های ترددی در محورهای ارتباطی این شهرستان خبر داد و گفت: تردد خودروهای شخصی در ۲ محور ایذه به لردگان و یاسوج به لردگان ممنوع است.
کد خبر: ۹۴۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 03 March 2021

 

سعید صالحی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که محورهای ارتباطی این شهرستان تزانزیتی است و مسدود کردن این محورها با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا امکانپذیر نیست، از این رو تنها از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که تردد کامیون‌ها و خودروهای غیرشخصی در داخل مناطق شهری و روستایی نیز ممنوع است و باید از گلوگاه‌های اصلی تردد داشته باشند.

صالحی تصریح کرد: در صورتی که خودروهایی با پلاک خوزستان در شهرستان لردگان مشاهده شود که به تازگی به این منطقه سفر کرده‌اند و مجوز تردد نداشته باشند، این خودروها توقیف و به پارکینگ هدایت می‌شود.

سرپرست فرمانداری لردگان در ادامه از برگزاری نشست‌هایی با معتمدان محلی شهرستان در خصوص همراه کردن مردم در خودداری از برگزاری جشن‌ها و مراسم ترحیم خبر داد و گفت: مردم شهرستان همکای خوبی در این خصوص دارند اما چنانچه برخی افراد نسبت به این مصوبات تخطی کنند با دستور دادستان برخورد می‌شود.

صالحی، تشدید نظارت‌ها بر بازار و ادارات را از دیگر برنامه‌های این شهرستان در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس در شهرستان لردگان برشمرد و گفت: هرگونه تجمع، همایش و جشنواره به مدت ۲ هفته در شهرستان ممنوع است و اصناف و فعالان حوزه بازار نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده چرکه بی‌توجهی نسبت به آن منجر به تعطیلی کسب و کارشان می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ شهرستان بن و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

این استان هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسید.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

لردگان در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و جاده های این شهرستان، فلات مرکزی را به خوزستان متصل می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار