مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: امسال در طول 11 ماه مبلغ 63 میلیارد تومان به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه 18 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۴۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 03 March 2021

به گزارش تابناک قم، اکبرمیرشکار در کنفرانس خبری که در تالار اجتماعات کمیته امداد استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه سال 99  از ابعاد مختلف سالی بسیار دشوار بود، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت ها شرایط زندگی مردم را بسیار سخت کرد به گونه ای که از نظر مراجعه کنندگان به کمیته امداد و هزینه های صورت گرفته به ترتیب رشد 22 و 11 درصدی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در 11 ماه سال جاری 43 هزار و 307 نیازمند غیرمددجو برای دریافت کمک به کمیته امداد مراجعه کردند، گفت: 3 هزار و 396 خانواده جدید نیز در این مدت زمانی زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفتند که براساس آمارها این رقم نسبت به سال گذشته با رشد 28 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم همچنین از خارج شدن 3 هزار و 69 خانواده از زیرپوشش کمیته امداد خبرداد و گفت: هزار و 222 نفر از این تعداد افراد به دلیل ازدواج و هزار و 600 نفر دیگر نیز به دلیل اشتغال و توانمند سازی از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

وی، در حال حاضر حدود 21 هزار و 248خانواده تحت پوشش کمیته امداد قم هستند و در طول 11 ماه،‌ 63 میلیارد تومان به این خانواده‌ها مستمری پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته 18درصد افزایش نشان می‌دهد.

میرشکار با اشاره به شمار دانش آموزان و دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد بیان کرد: 4 هزار و 883 دانش آموز و 545 دانشجو از خدمات کمیته امداد در قم بهره می برند.

وی در ادامه شمار خانوارهایی که زنان سرپرستی آنها را برعهده دارند، مورد توجه قرار داد و گفت: 15 هزار و 944  خانواده از جمع خانواده های زیر پوشش کمیته امداد را زنان سرپرستی می کنند که  معادل 70 درصد خانواده ها را تشکیل می دهند.

وی با تفکیک شمار خانواده هایی که از خدمات کمیته امداد بهره می برند، گفت: 5 هزار و 12 خانواده به دلیل طلاق، 5 هزار و 291 خانواده نیز به دلیل از کارافتادگی، هزار و446 خانواده نیز به دلیل بیماری صعب‌العلاج و ناعلاج و 536 خانواده نیز به دلیل زندانی بودن سرپرست خانواده از خدمات کمیته امداد بهره می برند.

میرشکار با تاکید براینکه افزایش قیمت مسکن شرایط را برای خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد سخت تر کرد، گفت: از مجموع خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد هزار و 759فقره اجاره مسکن و ‌هزار و 3711 ودیعه مسکن به مبلغ 20 میلیارد تومان به خانواده‌های مستاجر پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از احداث هزار و500 واحد مسکونی به دنبال رایزنی با وزیر راه و شهرسازی خبر داد و بیان کرد: 50 هکتار زمین در یکی از نقاط خوب شهر قم به زودی به کمیته امداد تحویل خواهد شد.

میرشکار گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 2 هزار و 874نفر به‌صورت مستقیم و 334 نفر نیز از طریق کاریابی در شرکت‌ها مشغول به کار شده‌اند که نسبت به سال‌گذشته 45درصد رشد داشته و چهار درصد از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر هستیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به سال جدید و رو به پایان بودن سال 99 از مردم و نیکوکار قم خواست تا با مشارکت جدی در جشن نیکوکاری که روزهای 13، 14 و 15 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود کمک های خود را به پایگاه های ثابت کمیته امداد مستقر در سطح شهر،‌ مساجد و نمازجمعه تحویل دهند و یا با شماره‌گیری #۰۲۵*۸۸۷۷* کمک‌های خود را واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم در بخش پایانی سخنانش از افزایش ازدواج در ایام کرونا خبر داد و گفت : از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ازدواج بین مددجویان کمیته امداد این استان 56 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد یافته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار