آیت الله اعرافی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) باید همواره پرچمدار فقرزدایی و در تولید و اشتغال نیز مدعی سایر نهاد‌ها باشد.
کد خبر: ۹۴۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 03 March 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نشست با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم با اشاره به چهاردهم اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام به فرمان امام راحل در سال ۵۸ گفت: کمیته امداد یکی از اضلاع کاهش آلام و سختی‌های ایام گذشته و روز‌های مقابله با کرونا بوده است.

او افزود: ما در ماه‌هایی همچون رجب توصیه به روزه گرفتن شده ایم، یکی از فلسفه‌های روزه این است که همه مردم اعم از فقیر و غنی طعم گرسنگی و سختی را با هم می‌چشند.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: از دیگر کار‌های توصیه شده در این ماه‌ها صدقه دادن است؛ صدقه، انفاق و روزه برای آن هستند که فرهنگ مواسات و همبستگی اجتماعی را در جامعه اسلامی ترویج دهد.

آیت الله اعرافی گفت: مردم ما با تشکیل گروه‌های جهادی و کمک رسانی به نیازمندان در ایام اخیر توانستند الگوی زیبایی را در مشارکت اجتماعی به دنیا ارائه دهند.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: یکی از کار‌های خیلی خوب کمیته امداد در ایام گذشته که باید ارتقا نیز پیدا کند پرورش روح کمک رسانی و یاری مستضعفان است.

آیت الله اعرافی افزود: توجه به مباحث خانواده، تربیت و مسائل نرم افزاری خانواده که ضلع اصلی در صلاح و فساد جامعه است مهم بوده و توقع می‌رود این نگاه که در کمیته امداد وجود دارد بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

او همچنین تصریح کرد: باید به حاشیه شهر‌ها توجه ویژه شود و نگذاریم حاشیه نشینی رواج پیدا کند.

مدیرکل کمیته امداد امام قم نیز در این دیدار گفت: حدود هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج تحت پوشش داریم و به آن‌ها از سوی کمیته امداد قم خدمات رسانی می‌شود.

اکبر میرشکار گفت: سال ۹۹ از لحاظ‌هایی برکات بسیار خوبی داشت، یکی از آن برکت‌ها احسان و نیکوکاری بود که مردم داشتند.

او افزود: از طرفی نیز امسال سال سختی برای مردم بود و مراجعه‌های ما افزایش چشمگیری داشت سعی ما بر این بود که هیچ کس از کمیته امداد دست خالی نرود.

مدیرکل کمیته امداد امام قم یادآورشد: برغم افزایش مبلغ مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام، ولی تورم به وجود آمده مانع از اثرگذاری مثبت آن در معیشت آن‌ها بوده است.

او گفت: هزار و ۲۲۶ مورد ازدواج در بین افراد تحت پوشش کمیته استان داشتیم و به نظر می‌رسد کرونا توانسته با کاهش هزینه‌های ازدواج تعداد ازدواج‌ها را افزایش دهد.

میرشکار تصریح کرد: در زمینه اشتغال امسال در رتبه‌های نخست کشور قرار گرفتیم بخشی از مددجویانی که نمی‌توانستند وام بگیرند را مورد حمایت قرار دادیم تا بتوانند به توانمندی در مدیریت معیشت خود برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار