سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در خوزستان از موافقت وزیر کشور با افزایش سهمیه واکسن کرونا برای این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 03 March 2021

دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به وخیم بودن وضعیت برخی از نقاط خوزستان و تعداد زیاد بیماران، نیاز بود که ستاد ملی کرونا نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد.

وی افزود: بر خلاف اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است هیچ تغییر جدیدی در رنگ های خوزستان صورت نگرفته و همچنان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در راستای تامین واکسن، از وزیر کشور درخواست افزایش سهمیه شد زیرا بیماران و پرسنل بیمارستان های خوزستان در وضعیت خطرناکی قرار دارند که مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: تشدید محدودیت ها در طول سه هفته اخیر بسیار موثر بود و باعث شد که آهنگ انتشار بیماری در این استان کندتر شود لذا اعمال مجدد این محدودیت ها و همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن بسیار حیاتی است.

ابول نژادیان گفت: کیت های تشخیص ویروس کرونا روزانه برای خوزستان ارسال می شود و خوشبختانه با حمایت وزارت بهداشت تاکنون نیاز استان در این زمینه تامین شده و هیچ مشکلی نداریم.

وی عنوان کرد: در روزهای گذشته با کمبود دستگاه های اکسیژن ساز مواجه بودیم که در این هفته سه دستگاه بزرگ به بیمارستان های خوزستان اختصاص داده شد همچنین ۲ دستگاه موجود در بیمارستان ها تعمیر شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در بیمارستان امام خمینی اهواز به دستگاه های ونتیلاتور برای بخش آی سی یو نیاز بود که خوشبختانه بخشی زیادی از آن تامین شده است.

وی افزود: همه عوامل اجرایی دولت در تلاش برای رفع کمبودهای درمانی خوزستان هستند ولی بار مراجعه به بیمارستان ها بسیار زیاد است و انتظار داریم که مردم همکاری خود را بهتر کنند. رعایت پروتکل های بهداشتی در استان بهتر شده اما باید به نقطه ۹۵ درصد برسد تا وضعیت بهتر شود.

ابول نژادیان با بیان اینکه نیاز به گروه های خونی در استان احساس می شود گفت: در بیمارستان ها برای بیماران ترومایی، تصادفی و عمل های جراحی با کمبود خون مواجه هستیم که نیاز به همراهی مردم داریم.

وی بیان کرد: تمام مراکز انتقال خون در شرایط کاملا بهداشتی و در شرایط ایمن از دواطلبان خون دریافت می کنند لذا از مردم درخواست می شود از اهدای خون دریغ نکنند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار