فرماندار سنقروکلیایی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: کتابداران در حوزه فرهنگی نقش برجسته‌ای به عنوان کار انسانی و فرهنگی در سطح جامعه ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 03 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، غلامرضا مرتضوی  در ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری منظم جلسات این انجمن و اهمیت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: امروزه با توجه به شرایط وجود ویروس کرونا در جامعه مقوله کتابخوانی هم دچار مشکلاتی شده است اما با توجه به وجود فضای مجازی امر ترویج کتاب و کتابخوانی تعطیل نشده است.

فرماندار سنقر و کلیایی افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد زیرساخت های کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی به نحو مطلوب در حال پیشرفت است و کتابخانه های عمومی از تمام امکانات و فضا ها بهره می گیرند.

وی با تشکر از روش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی افزود: برنامه ریزی برای کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان باید در اولویت قرار گیرد و خوشبختانه برای این موضوع بخش های خوبی در کتابخانه ها ایجاد شده است.

فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی سنقروکلیایی ادامه داد: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی باید تمام ادارات و سازمانها با همت مضاعف و بکار گیری جهادی واحدهای فرهنگی خود، حمایت از کتابخانه های عمومی و برگزاری مسابقات مربوط به کتاب، کتابخوانی را اولویت رشد فرهنگی خانواده ها قرار دهند.

کتابخانه های عمومی به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی برای جوانان تبدیل شده اند

مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور فرماندار و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در جلسه گفت: کتابخانه های عمومی از روش سنتی خارج شده و به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند.

معصومه حسنی خونسار افزود: با توجه به شرایط وجود ویروس کرونا که برای مدت کوتاهی کتابخانه ها را تعطیل کرد، فعالیت کتابخانه های عمومی و کتابداران در سالجاری تعطیل نشد و ارتباط کتابداران ما با اعضای کتابخانه از طریق فضای مجازی بیشتر شده و فعالیت های ترویجی کتابخوانی به نحو مطلوب انجام گرفت.

او خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی ترویجی برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بود که با توجه تلاش کتابداران و ارتباط موثر با مخاطبان رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: در شهرستان سنقر تعداد هشت باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی وجود دارد و در جشنواره کتابخوانی رضوی در این شهرستان تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کردند و از این تعداد ۱۳ برگزیده استانی در شهرستان داشته ایم.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار