با همکاری دوستداران میراث فرهنگی اشیای تاریخی مربوط به دوران پیش از تاریخ در منطقه باستانی شهرستان مرودشت کشف شد.
کد خبر: ۹۴۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 02 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:بهمن مردانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت گفت: شهرستان مرودشت به دلیل قدمت تاریخی خود دارای محوطه ها، تپه‌ها و بنا‌های تاریخی متعددی از دوران پیش از تاریخ تا دوره‌های تاریخی و اسلامی می‌باشد که این آثار در پهنه دشت و یا در ارتفاعات قرار گرفته است.
وی افزود: با پیگیری‌های یگان حفاظت از میراث فرهنگی و تعاملی که با دوستداران میراث فرهنگی وجود داشت در منطقه باستانی شهرستان مرودشت اشیای تاریخی منحصر به فرد مربوط به دوران پیش از تاریخ کشف شد.
محمد تقی قلعه نویی، کارشناس مسئول باستان شناسی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت در خصوص اشیا کشف شده گفت: این اشیاء مهره مانند متعلق به دوران پیش از تاریخ و دوران تاریخی است که بعضاً به عنوان گردنبند و دستبند بوده که همراه با اجساد دفن می‌شدند.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اشیاء مکشوفه، جنبه تدفینی داشته که به دلیل مجهول بودن محل پیدایش آن، در حال حاضر امکان سنجش قدمت دقیق آن‌ها مقدور نیست.
قلعه نویی افزود: در تشخیص دقیق قدمت اشیاء مکشوفه، مطالعه سفالینه‌های تدفینی هم دوره با آن نیز می‌تواند راهگشا باشد و در تعیین قدمت مورد استفاده قرار گیرد.
کارشناس مسئول باستان شناسی با اشاره به محل اکتشاف این اشیاء نفیس در کوه‌های کامفیروز که توسط آقای نادر طاهری از دوستداران میراث فرهنگی کشف و تحویل میراث فرهنگی شد، بیان داشت: با انجام پژوهش و استخراج اطلاعات دقیق‌تر از اشیاء کشف شده، می‌توان در آینده نزدیک این آثار را در موزه در معرض نمایش قرار داد و معرفی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار