در آستانه سال جدید، علی‌رغم تمام تاکیدهای اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا بازارها و خیابان‌های شهر شیراز رونق خاصی به خود گرفته و کرونا در این ازدحام جمعیت بیداد می‌کند.
کد خبر: ۹۴۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 02 March 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم:طی یک هفته اخیر در خیابان‌ها و بازارهای شهر شیراز شاهد ازدحام بالای جمعیت و ترافیک سنگین خودروها رو به رو هستیم، به نظر می‌رسد شهروندان داستان کرونا را تمام شده می‌دانند که با تداوم این روند وضعیت زرد و شکننده فعلی دوباره به نارنجی و یا قرمز تبدیل خواهد شد.

فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تردد غیر ضروری در شهر مواردی هستند که از ابتلاء و انتقال کرونا جلوگیری می‌کند که متاسفانه این روزها مردم نسبت به این موارد و ویروس موذی بی‌تفاوت هستند.

هر چند مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم پایبندی مردم به رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کرونا تاکید دارند و از شهروندان می‌خواهند که با نقض پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از ساده‌انگاری و سهل‌انگاری نسبت به این ویروس، بار دیگر شاهد وضعیت بحرانی در استان نباشند اما این روزها شهر دیگر آرام نیست، خیابان‌های شیراز شلوغ‌تر از همیشه که به نوعی خودکشی دسته‌جمعی شباهت دارد، دورهمی‌های خانوادگی و شبانه دوباره جان گرفته است که این کارها شاید وضعیت کنونی فارس را متغیر کند.

 

طی روزهای اخیر به دلیل ساده‌انگاری برخی از شهروندان آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان افزایش یافته است و بی‌تفاوتی نسبت به بیماری و نادیده گرفتن آن ممکن است فاجعه به بار آورد.

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور استان فارس وضعیت ترافیک و شلوغی شهر شیراز را طبیعی اعلام کرد و گفت: هرساله ترافیک و ازدحام جمعیت برای خرید شب عید از نیمه دوم بهمن ماه را در سطح این کلانشهر خواهیم داشت.

وی، فعالیت‌های عمرانی در این کلانشهر را نیز بی تاثیر در ترافیک این شهر ندانست و افزود: عملیات های عمرانی در شهر را نمیشود، تعطیل کرد.
سرهنگ عباسی اظهار داشت: با توجه به فصل خرید در شهر شیراز پلیس راهنمایی و رانندگی تلاش کرده از تمام امکانات و تجهیزات و نیروهای صفی و ستادی خود به صورت فوق العاده و در وقت استراحت جهت خدمت به شهروندان و روان سازی ترافیک در سطح شیراز استفاده کند.

وی ادامه داد: بیشترین تجمع ها در غروب اتفاق می افتد که یکی از عوامل کندی حرکت خودروها، تردد و تجمع عابران پیاده در محدوه بازارهای قدیمی و سطح مرکزی شهر شیراز از جمله خیابان لطفعلی خان زند، سه راه نمازی، سه راه احمدی است.

رئیس پلیس راهور استان فارس در پایان ضمن تاکید بر همکاری شهروندان با پلیس، توصیه کرد: شهروندان ایستگاه های اتوبوس را اشغال نکنند، همچنین رانندگان از توقف‌های دوبله، و توقف‌هایی که باعث سد معبر و یا باعث اشغال حریم تقاطع‌ها و یا توقف داخل پیاده رو می‌شود به جد خوداری کنند.

سرهنگ عباسی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده تخلفات اقدام به اعمال قانون و انتقال به پارکینگ برابر ضوابط ومقررات خواهد کرد.

برچسب ها: کروتا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار