معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری آغاز می شود.
کد خبر: ۹۴۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 02 March 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در اولین جلسه ستاد انتخابات شهرستان با بیان اینکه می‌بایست با برنامه ریزی صحیح و درست، انتخابات خوب، سالم و قانونمند برگزار کنیم؛ تصریح کرد: در حقیقت انتخابات، شناسنامه انقلاب بعد از سال ۵۷ به شمار می‌آید.

وی اظهارکرد: یکی از موضوعات اساسی که می بایست بر روی آن برنامه‌ریزی شود، تا انتخاباتی سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود، این است که کمیته‌های مختلف ستاد انتخابات شهرستان، اعم از اجرایی، فناوری، اطلاع‌رسانی، حراست و استعلامات، پشتیبانی، حقوقی، امنیتی و غیره، وظایف خود را به نحو احسن در حوزه های مختلف انجام دهند.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه اعتماد بین مسئولین و بدنه جامعه باعث می شود انتخابات سالم تر و با مشارکت بیشتر برگزار شود، افزود: هیئت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان از بین ۳۰ نفر از معتمدین شهرستان انتخاب می شوند که بلافاصله فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

حسنی خاطرنشان کرد: ما اگر انتخاباتی خوب، سالم و قانونی برگزار کنیم، حضور حداکثری مردم نیز در کمال آرامش را شاهد خواهیم بود و اعتماد مردم نیز بیشتر خواهد شد و نهادینه تر شدن انتخابات در سالهای آینده بهتر شکل خواهد گرفت.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه رسالت و وظیفه خطیری که بر عهده ستاد انتخابات است وظیفه ای تعیین کننده و اصلی است، تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید انتخابات کمرنگ جلوه داده شود، بلکه بایستی روان‌سازی، قانونمند، سالم و در کنار آن مشارکت حداکثری صورت گیرد و این هنر ما را می طلبد که در عین اینکه مشارکت مردم را بالا ببریم، قانونمند و سالم هم برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما فراهم کردن بستر و زمینه انتخابات است، گفت: لارستان در سال های قبل نیز از همه جهات در برگزاری انتخابات خوب، سالم و قانونمند موفق عمل کرد که این خود یک افتخار است.

حسنی با بیان اینکه امروزه مردم از نظر اقتصادی دارای مشکل هستند و نبایستی نارضایتی اجتماعی ایجاد کرد، افزود: هدف دشمنان این است که مشارکت مردم در صحنه انتخابات کم شود، پس بایستی در حوزه اجرایی و برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی و بسترسازی خوب عمل کنیم.

فرماندار ویژه لارستان با اذعان به این مطلب که همه ی کمیته های ستاد از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند؛ تاکید کرد: به عنوان مثال اگر کمیته اطلاع رسانی به موقع اخبار و اطلاعیه های زمان ثبت نام و یا قبل و بعد انتخابات ارسال نکند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم، لذا نقش اساسی در انتخابات ایفا می کند، البته تمامی کمیته‌ها باید به حساسیت و تاثیرگذاری نقش عملکرد سلامت انتخابات توجه داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان لارستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ به مدت هفت روز ادامه دارد.

حسنی ادامه داد: همچنین ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه کنند، لذا داوطلبان شورای اسلامی شهرها می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام گواهی را ارائه کنند.

معاون استاندار فارس درباره استعفای مقام‌ها برای داوطلب شدن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم گفت: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محرومند؛ باید تا قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند.

در ادامه نیز معاونین فرمانداری ویژه لارستان و جمعی از اعضای ستاد نیز نظرات و پیشنهادهای لازم را ارائه کردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در تاریخ ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ف ۱۱۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار