مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: در سه سال گذشته، تعداد ۹۱۵ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد این استان از محل وجود جمع‌آوری شده در مراسم گلریزان، با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک ستاد دیه کشور و کمک‌های مردمی از زندان آزاد شده‌اند.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 02 March 2021

به گزارش تابناک قم، رضا مرادی‌پور افزود: در سال‌های گذشته روند ورود مددجویان جرایم غیرعمد به زندان‌های استان صعودی بوده که از سال ۹۶، با برگزاری جشن گلریزان شاهد رشد تعداد آزادی و در نتیجه کاهش مددجویان جرایم غیرعمد بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: ۲ رقمی شدن تعداد مددجویان مالی، به صفر رسیدن محکومان مهریه و کاهش چشمگیر محکومان به پرداخت دیه در حوادث رانندگی از جمله نتایج پیگیری‌های ستاد دیه، همکاری دستگاه قضا و کمک خیران استان بوده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۲ نفر بابت دیه تصادف در زندان هستند که در این خصوص نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا نسبت به آزادی آن‌ها اقدام شود.

مرادی‌پور افزود: از محل وجود جمع‌آوری شده در مراسم گلریزان طی سه سال گذشته، ۳۳۷ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این سه سال تعداد ۵۷۸ نفر از مددجویان با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک ستاد دیه کشور و کمک‌های مردمی از زندان آزاد شده‌اند که مجموع آزادی سه ساله، تعداد ۹۱۵ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد می‌باشد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا، مراسم گلریزان ماه رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، به‌صورت مجازی برگزار می‌شود که از خیران و همشهریان تقاضا داریم کمک‌های خود را به حساب‌های ستاد دیه استان قم واریز کنند و در این امر خداپسندانه مانند همیشه یاریگر این ستاد باشند.

وی گفت: ستاد دیه استان قم با شماره‌حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۲۶۶۶ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم شریف قم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار