نیکوسیر با تاکید بر ممنوعیت بسته بندی مجدد محلول های ضد عفونی در داروخانه ها، گفت: طبق دستور وزارت بهداشت داروخانه ها باید محلول هاي ضد عفوني را پلمب شده و با برچسب توليد از كارخانه، در اختيار مصرف كننده قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 01 March 2021

تابناک فارس به نمقل از شبستان: «ابوالفضل نيكوسير»  گفت: طبق نامه ابلاغ شده از وزارت بهداشت داروخانه ها مجاز به بسته بندي دوباره محلول هاي ضد عفوني و ارائه آن به مصرف كننده ندارند.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی جهرم با اشاره به اینکه در ابتدای اپيدمی كرونا با توجه به كمبود الكل و محلول های ضد عفونی و درخواست بالای خريد، كارخانه ها محلول های ضد عفونی را در بسته بندی های 20 ليتری توليد و به داروخانه ارسال می كردند، افزود: داروخانه ها مجددا محلول های ضد عفونی را در حجم های ۶۰ سی سی و ۱۲۰ سی سی بسته بندی و در اختيار مشتری قرار می دادند.

 

وی بيان كرد: در حال حاضر اين عمل غير مجاز و داروخانه ها می بايست بسته بندی های الكل و محلول های ضد عفونی را با مشخصه توليد شده از كارخانه در اختيار مصرف كننده قرار دهند.

 

به گفته نیکوسیر بر اساس اين نامه دريافت شده از وزارت بهداشت، توليد محلول های ضدعفونی كننده در حجم های تا سقف چهار ليتر در شركت های دارای IRC آزاد و بلامانع است.

 

وی ادامه داد: IRC، مجوزی است که سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به داروها و فرآورده های حوزه سلامت و پزشکی اعطا می کند و فرآورده هایی که دارای کد IRC باشند یعنی توسط این معاونت وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفته اند.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی جهرم در پایان گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اين زمينه با شماره تلفن ۵۴۳۴۵۰۳۶ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار