سرپرست شبکه بهداشت و درمان زرین‌دشت فارس گفت: جواب تست کرونای یک نفر در این شهرستان مثبت و ابتلای وی به ویروس کرونای انگلیسی تایید شده است.
کد خبر: ۹۴۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 27 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکتر محمدرسول تقوی افزود:این فرد از کشور امارات به زرین‌دشت آمده و همین امر عامل مبتلا شدن وی به این ویروس جهش یافته است.

او ادامه داد: این فرد وضعیت جسمانی مساعدی دارد ولی با ۳۰ نفراز افراد خانواده اش در ارتباط نزدیک بوده که به محض اطلاع از مثبت شدن وی تیم واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان زرین دشت به محل اعزام شد و از تمام این افراد تست گرفت و آنها را قرنطینه کرد که جواب تست آنها تا دو روز آینده مشخص خواهد شد.

وی برگزاری مراسم جشن و ترحیم را یکی از مهمترین عوامل شیوع بیماری و پیک بعدی کرونا در این منطقه دانست و گفت: علی رغم مصوبه ستاد کرونا در خصوص تعطیلی مراسم و تجمعات متاسفانه مردم اصلا به این موارد توجه ندارند و این امر بسیار خطرناک است.
تقوی به معرفی ۱۴ مورد از افرادی که اقدام به برگزاری مراسم عروسی در زرین دشت به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: از امروز با تمام افرادی که پروتکل های بهداشتی را جدی نگیرند برخورد قضایی خواهد شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان زرین دشت اضافه کر: ظرفیت بیمارستان این شهرستان برای پذیرش بیماران کرونایی محدود است و اگر این بیماری شیوع پیدا کند این مرکز درمانی جوابگوی مردم نخواهد بود.

ابراهیم خرم فرماندار زرین دشت نیز گفت: بیشتر مردم این شهرستان پروتکل های کرونایی را رعایت نمی کنند و همین امر سبب شیوع گسترده این ویروس در منطقه می شود.
فرماندار زرین دشت به اهالی این شهرستان هشدار داد در صورت شیوع گسترده این بیماری مجدد تمام اصناف تعطیل و اقدامات سختگیرانه از سر گرفته خواهد شد.

اصغر شعله دادستان عمومی و انقلاب زرین دشت نیز گفت: با پیگیری صورت گرفته توسط ستاد کرونای شهرستان زرین دشت و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود جرم محسوب و با عاملین آن برخورد قاطع خواهد شد.
وی همچنین از اداره های متولی از جمله تعزیرات؛ صنعت و معدن و بهداشت و درمان خواست که بصورت جهادی پای کار باشند و اگر کوتاهی در این خصوص از آنها سرزند به شدت برخورد قانونی با آنها خواهد شد و همچنین به مردم زرین دشت نیز اخطار داد که اگر به متولیان بهداشت عمومی همکاری نکنند با آنها نیز با هدف حفظ جان مردم منطقه برخورد قاطع خواهد کرد.

شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی‌آباد از شهرستان های جنوب شرقی استان فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار