وزیر بهداشت گفت: شکست ما در کرونا شکست جمهوری اسلامی است نه شکست وزارت بهداشت و در نقطه مقابله پیروزی ما در کرونا نیز فقط پیروزی وزارت بهداشت نیست بلکه پیروزی جمهوری اسلامی ایران است به همین علت همه کشور باید مقابل کرونا احساس وظیفه کنند و بسیج شوند.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 26 February 2021
به گزارش تابناک فارس: سعید نمکی اظهار داشت: دنیا با وجود زیرساخت‌های قوی بهداشتی و اقتصادی نتوانستند مقابل ویروس کرونا ایستادگی کنند و اکنون برخی از کشورها درگیر وضعیت اسفناکی هستند اما ایران نسبت به دیگر کشورها، با وجود همه فشارها در نقطه سرافرازانه‌ای ایستاده و توفیقات ایران در این عرصه قابل توجه است.
 
او تصریح کرد: امروزه دچار نوعی از ویروس جهش یافته انگلیسی شده‌ایم که قدرت سرایت آن ۱۰ تا ۱۲ برابر بیشتر است و مدتی که بیمار را به کام بیمارستان می‌کشاند ۷۲ ساعت است و جوان‌ترها را بیشتر گرفتار می‌کند و به شدت به مرگ و میر نزدیک است.
 
نمکی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم وضعیت قرمز در استان‌های مختلف از جمله مشهد، خوزستان و مازندران را کنترل کنیم و همچنان مردم را به رعایت دستورالعمل‌ها به صورت جدی‌تر دعوت می‌کنیم.
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تا بهار گروه‌های آسیب‌پذیر را واکسینه خواهیم کرد و امیدواریم با رعایت همگانی و حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.
 
او ادامه داد: بنده همه تلاش خود را به کار گرفته‌ام تا واکسن ایرانی به نتیجه برسد و به امید خدا دنیا هم خواهد دید که با تلاش بی‌وقفه جوانان ایران در بهار آینده ما یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های واکسن جهان خواهیم شد.
 
نمکی عنوان کرد: در سال گذشته و سال جاری با وجود شرایط سخت کرونا هر ساله یک میلیارد دلار ارزبری دارو را کم کردیم و این نشان از تلاش وزارت بهداشت برای فاصله گرفتن از وابستگی به خارج است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار