دولت و سازمان انرژی اتمی طی بیانیه مشترکی بر خلاف اصل قانون ۷۷ عمل کرده و نظارت را برای سه ماه تمدید کرده‌اند. نماینده داراب در این خصوص، گفت: دولت و آژانس باید پاسخگوی این تخلف باشند و مجلس به هیچ عنوان نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 24 February 2021
به گزارش تابناک فارس: محمدجواد عسکری با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه مجلس مبنی بر لغو پروتکل الحاقی بنا شد که از امروز پنجم اسفندماه هیچ توافقی در مساله تحریم‌ها صورت نگیرد، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به جهت راستی‌آزمایی رفتار امریکا در مساله تحریم، ضمن تصویب مصوبه لغو الحاق در مجلس، شب گذشته دولت و سازمان انرژی اتمی طی بیانیه مشترکی بر خلاف اصل قانون ۷۷ عمل کرده و نظارت را برای سه ماه تمدید کرده‌اند.
 
او افزود: این در حالی است که بر اساس مصوبه مجلس تمام قانون الحاق لغو شده و اژانس حق نظارت ندارد.
 
نماینده مردم داراب و زرین‌دشت با اشاره به اینکه نگاه دولت در این اقدام، بهره‌برداری انتخاباتی است، گفت: دولت و آژانس باید پاسخگوی این تخلف باشند و مجلس به هیچ عنوان نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد.
 
عسکری، افزود: آنچه فصل‌الخطاب قانون است، لغو قانون الحاق و لغو حق نظارت است و دولت باید برای این تخلف پاسخگو باشد.
 
او با تاکید بر اینکه خاطیان به دستگاه قضا معرفی خواهند شد، اذعان کرد: ما به‌عنوان نمایندگان مردم در مجلس اجازه همچین رفتاری را نمی‌دهیم و از شخص رئیس جمهور انتظار پاسخ داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار