مرحله دوم واکسن علیه کروناویروس با اختصاص ۵ هزار و ۹۰۰ دوز به استان فارس از ۹ اسفند اجرا می شود.
کد خبر: ۹۴۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 24 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، از اختصاص ۵ هزار و ۹۰۰ دوز واکسن علیه کروناویروس به استان در فارس در مرحله دوم واکسیناسیون و اجرای آن از ۹ اسفند خبر داد.

دکتر مهرزاد لطفی در این نشست با بیان اینکه در مرحله نخست ۴۶۰ دوز واکسن علیه کروناویروس به فارس اختصاص یافت که به کارکنان بخش‌های مراقبت‌های ویژه تزریق شد، اعلام کرد: با تحویل ۵ هزار و ۹۰۰ دوز واکسن جدید به دانشگاه، علاوه بر کارکنان بهداشت و درمان، به جانبازان قطع نخاعی در مراکز نگهداری جانبازان و سالمندان در سرا‌های سالمندان تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون علیه کروناویروس، نخست به افراد آسیب پذیر جامعه تزریق می‌شود و پس از آن دیگر گروه‌های هدف واکسینه می‌شوند که لازم است تا پایان واکسینه شدن افراد جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش جدی گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به موج چهارم کروناویروس و تایید سه مورد مبتلای به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی، بر رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، ۶۳۲ هزار و ۴۳۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۴ هزار و ۲۱۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

رییس دانشگاه بیان کرد: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۱ هزار و ۱۵۷ مورد تست سریع کووید۱۹ انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۶۷۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۶ هزار و ۸۹۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران بستری مبتلا به کروناویروس در سطح بیمارستان‌های استان را بیش از ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد نزدیک به ۱۰۰ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکتر لطفی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، سه هزار و ۲۳۳ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۶۸ هزار و ۷۰۰ نفر نیز بهبودی کامل خود را به دست آوردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از هفده آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید۱۹ در سطح استان خبر داد و گفت: این آزمایشگاه‌ها به صورت شبانه روزی فعال هستند که در امر سریع شناسایی بیماران مبتلا به کروناویروس نقش مهمی دارند و در هفته آینده نیز یک آزمایشگاه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

دکتر لطفی با اشاره به ۴۴ مرکز منتخب درمان سرپایی کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار کرد: روزانه بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ مراجعه کننده در این مراکز پذیرش می‌شوند که بار قابل توجهی از مراجعات به بیمارستان‌ها را کاهش داده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان، ۲۷۰ جلسه ستاد دانشگاه مدیریت بیماری کووید۱۹ برگزار شد که هزار و ۷۲۶ مصوبه را به همراه داشت.

دکتر لطفی اضافه کرد: شیراز پس از تهران تنها مرکز مجهز به دستگاه تشخیص کرونای جهش یافته انگلیسی است.

وی از فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای نگهداری و توزیع واکسن‌های علیه کروناویروس در سطح دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات مالی، با پیگیری‌های انجام شده، یخچال‌های نگهداری واکسن‌های کووید۱۹ در مجموعه دانشگاه تهیه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: شیرازی‌ها مهمان نواز هستند، اما با توجه به گسترش بیماری کووید ۱۹ و سرایت پذیری و بیماری زایی ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی، به اصحاب رسانه تاکید کرد تا برای حفظ وضعیت مناسب استان در مقابله با کروناویروس، بر شعار شیرازی‌ها مهمان نواز هستند، اما به شیراز نیایید، تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار