مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اکنون با گذشت یک سال از بحران کرونا، نه تنها روز‌های سخت به پایان نرسیده، بلکه گونه‌های جدید ویروس، مانند «کرونای انگلیسی» نیز افزوده شده است.
کد خبر: ۹۴۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 23 February 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در استودیو سلامت دانشگاه و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۳۲ هزار و ۴۳۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۴ هزار و ۲۱۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۱ هزار و ۱۵۷ مورد تست سریع کووید۱۹ انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۶ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۶ هزار و ۸۹۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۱۳ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد، ۸۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با اشاره به جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۳ هزار و ۲۳۳ اعلام کرد.

حسینی، همچنین از بهبودی ۱۶۸ هزار و ۷۷۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اشاره به اینکه پارسال در چنین روزی، نخستین مورد مثبت در استان فارس شناسایی و اعلام شد، گفت: در ابتدا به نظر می‌رسید با اعمال محدودیت‌های دو سه هفته‌ای و گرم شدن هوا، دوران کرونا ویروس به سر برسد و روز‌های سخت تمام شود، اما اکنون با گذشت یک سال از این بحران، نه تنها روز‌های سخت به پایان نرسیده، بلکه بحران‌های جدید و گونه‌های جدید ویروس، مانند «کرونای انگلیسی» نیز افزوده شده است.

دکتر حسینی با بیان اینکه روز‌های سختی را پشت سر گذاشته ایم، اما امید برای داشتن روز‌های بهتر وجود دارد، تصریح کرد: برای اینکه روز‌های بهتری پیش رو داشته باشیم، به دو عامل همدلی و همراهی عمومی و رعایت نکات بهداشتی نیاز داریم.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار