عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی از تدوین پیشنهادی درباره ‎سهمیه بنزین خانوارهای ‎فاقدخودرو برای گنجاندن در لایحه بودجه 1400خبرداد.
کد خبر: ۹۴۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 22 February 2021
به گزارش تابناک فارس: مجتبی توانگر نوشت: "به همراه تعدادی از نمایندگان پیشنهادی درباره ‎سهمیه بنزین خانوارهای ‎فاقدخودرو تدوین کرده‌ و این پیشنهاد را در حین بررسی تبصره 14 لایحه ‎بودجه1400 در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد.
 
در این پیشنهاد آورده‌ایم: 
 
1. از ابتدای مهرماه سال 1400 به هر خانوار مشمول دریافت یارانه فاقد خودرو، به ازای هرنفر، پانزده (15) لیتر در ماه سهمیه بنزین یارانه ای اختصاص می یابد. همچنین به خانوارهای دارای خودرو که تعداد اعضای آن بیشتر از چهار (4) نفر باشد، به ازای هر نفر بیشتر، پانزده (15) لیتر در ماه سهمیه بنزین یارانه ای تعلق می گیرد.
 
2. از ابتدای فروردین 1400 سهمیه بنزین خودروهای دوم و بیشتر خانوارهای یک نفره و سهمیه بنزین خودروهای سوم و بیشتر سایر خانوارهای دارای خودرو حذف خواهد شد. همچنین سهمیه بنزین خودروهای وارداتی با حجم موتور بیشتر از 2000 سی سی حذف خواهد شد.
 
3. در سال 1400، سایر سهمیه های بنزین وسایل نقلیه شخصی و عمومی (ازجمله انواع تاکسی، وانت بار و موتورسیکلت) مانند گذشته به قوت خود باقی می ماند. 
 
4. در سال 1400 دولت مجاز به افزایش قیمت سهمیه های بنزین یارانه ای(1500 تومان) و غیر یارانه ای(3000 تومان) در سال 1400 نیست.
 
5. همه دارندگان سهمیه بنزین می توانند سهمیه خود را از طریق ‎سامانه بازار داخلی که به همین منظور حداکثر تا پایان شهریورماه توسط وزارت نفت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی ایجاد خواهد شد، به فروش برسانند؛ قیمت در بازار تعیین می شود و دولت حق قیمت گذاری ندارد.
 
6. دولت مجاز است صرفا برای خانوارهای فاقد خودرو، امکان مشارکت در درآمد صادراتی بخشی ازسهمیه بنزین خانوار را دربازار صادراتی فراهم کند.سقف سهم دولت پس از کسر هزینه های اجرایی برابر50٪ درآمد صادراتی خواهد بود.
 
7.آیین نامه اجرایی این بند تاپایان ‎شهریورماه، توسط وزارت نفت با همکاری وزارت اقتصاد، سازمان برنامه وشورای رقابت تهیه و درهیات دولت به تصویب می شود."
برچسب ها: بنزین ، سهمیه ، خودرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار