هفدهمین دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی این هفته با ارایه ۶ ایده شتابدهنده در رویداد حوزه علوم شناختی با حضور سرمایه‌گذاران داخلی به صورت آنلاین برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 22 February 2021

معرفی ۶ ایده شتابدهنده در دوشنبه‌های استارتاپی

 

به گزارش تابناک سمنان دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی امروز - دوشنبه - هفدهمین دوره آن با معرفی ایده های استارتاپی برای جذب سرمایه گذار به صورت مجازی برپا شد، ایده هایی که در این رویداد ارایه شدند، عبارتند از:

استارتاپ اسم شب: بازی موبایلی برای تقویت توانایی شناختی

سهراب مستقیم از اعضای تیم استارتاپ اسم شب گفت: این بازی برای دوئل شناختی است، در این بازی افراد در تیم های تک نفره و چند نفره قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این بازی به تقویت حافظه شناختی معنایی و حافظه پایدار توجه داشته و به تقویت شناختی  مورد نیاز در کودکان کمک می کند به این صورت که هر بازیکنی که بتواند زودتر اسم شب مورد نظر را حدس بزند برنده می شود.

مستقیم ادامه داد: این بازی در تقویت توانایی شناختی موثر است که با تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه شهید بهشتی منعقد شد، طراحی این بازی را آغاز کردیم و برنامه ریزی شده هفته اول بهار این بازی به بازار عرضه شود.

 استارتاپ سیسی نی نی: پلتفرم جامع مادر و کودک

حمید جشنی از استارتاپ سیسی نی نی هم با بیان این که والدین برای نیازهای آموزشی کودکان خود به مکان های مختلفی مراجعه می‌کنند، اظهارداشت: برای رفع این نیاز پلتفرم جامعی برای کودک و مادر ارایه کردیم که در آن ویدئو آموزشی در حوزه‌های مختلف عرض می‌شود.

جشنی، تحلیل نقاشی کودکان، مشاوره تلفنی، مشاوره به مادران باردار را از بخش‌های این پلنفرم نام برد

استارتاپ بهروی: بازی رایانه‌ای برای ارتقای سطح توجه کودکان

همچنین محمد حیدری از اعضای این استارتاپ تصریح کرد: هدف از ارایه این بازی بالابردن سطح توجه و حافظه در قالب سرگرم است.

وی ادامه داد: افزایش توجه کودکان نیاز به تمرین دارد که این امر با استفاده از بازی‌های جذاب میسر می شود.

عضو استارتاپ بهروی با بیان این که این بازی شامل پنج مینی گیم است، ادامه داد: هدف از این بازی تقویت توجه و حافظه کودکان ۸ تا ۱۲ سال است که نسخه اولیه آن پیاده سازی شده است و برای پیاده سازی نسخه نهایی نیاز به اعمال تغییراتی در گرافیک و اضافه کردن مراحل بیشتر در آن است.

حیدری یادآور شد: در پایان بازگزارشی از توجه شناختی کودک به والدین ارایه خواهد شد.

اتاق فرار شناختی راش

خدا رحمی از اعضای این استارتاپ هم گفت: استعداد یابی کودکان و نوجوانان از دغدغه‌های والدین است، برای این منظور نرم افزاری در حوزه بازی ارائه کردیم که این بازی دارای اتاق‌های فرار شناختی و معمایی است که برای رده سنی ۸ تا ۱۵ سال طراحی شده است.

وی ادامه داد: با توافقی که با باغ کتاب و ستاد علوم شناختی داشتیم این طرح در باغ کتاب اجرایی شده و والدین می‌توانند با ثبت نام در باغ کتاب از خدمات این بازی برای کودکان خود بهره مند شوند.

خدارحمی، یادآور شد: کودکان در طی این بازی از پایگاه سازمان فضایی به مریخ سفر خواهند کردو در طی آن باید مراحلی بگذرانند که حافظه، ادراک و توجه و هماهنگی دست‌ها و چشم‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت زرومه توانایی کودکان برای والدین صادر می‌شود و به منظور تقویت مهارت‌های شناختی آنها، برنامه‌ای ارائه خواهد شد

پلتفرم فکرونه

سید سعید طباطبایی مجری طرح فکرونه به ارایه پلتفرمی برای تقویت مهارت‌های شناختی در کودکان اشاره کرد و اظهارداشت: این پلتفرم امکان طراحی و اجرا کتاب با امکانات نامحدود را به کاربر ارایه می‌دهد ضمن آنکه هوش مالی آنها را از طریق فروش محصولات تقویت خواهد کرد.

وی بیان کرد: این پلتفرم با رویکرد توانمندسازی و تبدیل رویا به واقعیت  به کودکان امکان زراحی کتاب با امکانات نامحدود را می دهد.

آموزش ریاضی به سبک ستاره

عبدالله علی اسماعیلی مجری طرح گفت: در حال حاضر آموزش ریاضی دارای نقاط ضعفی است که برای رفع آن آموزش ریاضی با استفاده از بازی ارائه کردیم.

وی ادامه داد: در این بازی  طراحی شده سبک پیشرفته‌ای از آموزش ریاضی برای کودکان پیش دبستان تا پایه چهارم ارائه شده است که در آن هیچ تکلیف و آزمونی به کودکان داده نمی‌شود و تنها از راه بازی مفاهیم ریاضی به کودکان ارایه می شود.

به گفته وی این سبک علاوه بر آموزش ریاضی ۱۱ مهارت شناختی چون درک روابط مالی، اجتماعی را به کودکان آموزش می‌دهد.

هجدهمین دوشنبه های استارتاپی ۱۱ اسفند ماه در حوزه سلامت دیجیتال برگزار  می شود.  

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار