ارجمند گفت: با ابتلای ۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر شمار بیماران مبتلا به این بیماری به ۱۲ هزار و ۶۹۲ نفر رسید.
کد خبر: ۹۴۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 22 February 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید مجید ارجمند»  از شناسایی ۱۷ بیمار کرونایی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت:‌ با نگاهی به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر تا روز گذشته سه بهمن ماه مشاهده می شود که تعداد كل موارد مثبت به ۱۲ هزار و ۶۹۲ نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به فعالیت سه مرکز نمونه گیری بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان جهرم و یک مورد در خفر، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد كل نمونه های گرفته شده در شهرستان جهرم ۳۰ هزار ۳۱۳ مورد بوده است.

 

ارجمند با اشاره به اینکه خوشبختانه شمار بسیاری از مبتلایان کرونا در جهرم به بهبودی رسیده اند، گفت: تعداد كل بيماران بهبود يافته و از قرنطينه خارج شده تا امروز ۱۲ هزار و ۵۴۶ نفر گزارش شده است.

 

این مسئول با اشاره به وضعیت بخش کرونا بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم، اظهار کرد: تعداد هفت بیمار در روز گذشته از بیمارستان پیمانیه جهرم ترخیص شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: همچنین روز گذشته نیز تعداد سه بیمار جدید به شمار بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه افزوده شدند.

 

وی به فوتی های ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر اشاره کرد که در مجموع تلفات ناشی از کرونا را از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۱۸۰ نفر رسانده است.

 

ارجمند با قدردانی از همت مردم در رعایت اصول بهداشتی خواستار تداوم این موازین در راستای کاهش میزان مبتلایان و هر چه زودتر زدوده شدن این بیماری از چهره جامعه شد و گفت: تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری بوده و از همشهریان می خواهیم با استفاده مداوم از ماسک و فاصله اجتماعی در هیچ تجمعی شرکت نکنند تا شاهد بالا رفتن شمار مبتلایان به این بیماری نباشیم.

 

وی تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه جهرم را هشت نفر دانست و گفت: از این تعداد، هفت بیمار در بخش های عمومی و یک بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین با اشاره به اینکه شمار بیماران حاضر در قرنطینه در حال حاضر ۱۴۶ نفر هستند، اظهار داشت: از همشهريان می خواهیم چنانچه دچار هر نوع علائم سرماخوردگی مانند گلو درد، ضعف و بی حالی، بدن درد، تب و سرفه شدند، بر اساس مثبت شدن ۹۰ درصد از نمونه ها فرض را بر بيماری كرونا گذاشته و به مدت ۱۴ روز از خانه خارج نشوند.

 

ارجمند بار دیگر همشهریان را به استفاده موکد از ماسک و پرهیز از هرگونه دورهمی خانوادگی توصیه کرد و گفت: متاسفانه بنا به تجربه شاهدیم که هر بار پس از نشست موج کرونایی، میزان رعایت عمومی از سوی مردم کاهش پیدا کرده و حتی از زدن ماسک هم در سطح اجتماع امتناع ورزیده می شود که همین بی توجهی موجبات بحران و موج بعد را فراهم می آورد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار