نماینده شیراز با تاکید بر اینکه دوران نقد دادن و نسیه گرفتن تمام شده است، گفت: آمریکا به هیچ کدام از وعده‌های خود در برجام عمل نکرد در حالی که ایران به طور کامل به تعهدات خود پای‌بند بود و این بی‌اعتمادی حاصل عملکرد آمریکایی‌هاست.
کد خبر: ۹۴۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 21 February 2021
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی در واکنش به اقدامات نمایشی روزهای اخیر آمریکایی‌ها اظهار داشت: اینگونه به نظر می‌رسد که رئیس جمهور آمریکا نامه ترامپ به سازمان ملل در مورد ایران را پس گرفته و با وعده‌هایی توخالی و سطح پایین سعی دارد چهره‌ای موجه از آمریکای دموکرات را ارائه دهد.
 
وی با بیان اینکه این اقدامات نمایشی فاقد ارزش حقوقی است، گفت: وعده‌هایی همچون رفع محدودیت تردد دیپلمات‌های ایرانی، نمی‌تواند دلایل محکمی برای ایجاد اعتماد مجدد به این کشور باشد.
 
عزیزی موضع قطعی و نهایی ایران را لغو کامل تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: این خواسته یک ملت است که قلدری آمریکا را بر‌نمی‌تابد و حاضر نیست با وعده‌های توخالی آمریکا مجددا از یک سوراخ دوبار گزیده شود چراکه عقل و منطق این ساده لوحی را نمی‌پذیرد.
 
او با بیان اینکه بازگشت آمریکا به برجام چه به عنوان میهمان و چه عضو سابق مذاکرات هیچ اهمیتی ندارد، افزود: امروز بحث پاسداری از منافع ملی برای ما اهمیت دارد نه حضور آمریکا و تاکید مجلس روی این موضوع است و از آن کوتاه نخواهد آمد.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: حرکات نمایشی آمریکا در قبال ایران در حالی است که شدیدترین تحریم‌های طول تاریخ را بر ملت ما تحمیل کرده و دامنه این تحریم‌های ضد انسانی را حتی تا دارو و درمان هم گسترش داده و این حرف ما نیست بلکه سخن سیاستمداران خودشان است.
 
عزیزی با بیان اینکه سران آمریکا باید بدانند که از موضع بالا نمی‌توانند به ایران امر و نهی کنند، افزود: مجلس یازدهم با نگاه دوراندیشانه و منطقی ضمن توجه به منافع ملی، با وعده‌های توخالی و بدون پشتوانه آمریکا با حساسیت بیشتری برخورد می‌کند تا تجربه‌های تلخ گذشته دیگر تکرار نشود.
 
رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال خواستار استفاده دولت از ظرفیت‌های ایجاد شده همچون قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها شد و تاکید کرد: تجربه نشان داده که هر وقت در برابر نظام سلطه و زورگویان قلدر، محکم و با صلابت حاضر شدیم، آنها نیز کوتاه می‌آیند، از دولت نیز انتظار می‌رود از فرصت بی‌نظیر مجلس نهایت استفاده را ببرد و زمان را نیز از دست ندهد تا ما بتوانیم حق خود را استفاده کنیم.
برچسب ها: عزیزی ، برجام ، امریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار