رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در یکی از مراکز درمانی شیراز، موارد مشکوک به ابتلای کرونای جهش یافته انگلیسی مشاهده شده است.
کد خبر: ۹۴۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 20 February 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرزاد لطفی با هشدار در خصوص ورود موارد مشکوک به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به شیراز گفت: در پی ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به ایران و به ویژه گسترش شیوع آن در استان خوزستان که دارای ارتباط گسترده با استان فارس است، شیوع آن در فارس نیز دور از انتظار نیست.

او افزود: پس از گزارش موارد مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی در یکی از مراکز درمانی شیراز، از موارد مبتلا به این ویروس نمونه برداری و برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شده است.

لطفی با بیان اینکه علائم ویروس جهش یافته انگلیسی با ویروس کرونای کنونی تفاوت ندارد، ادامه داد:، اما یافته‌ها نشان می‌دهد قدرت سرایت و بیماری زایی آن بسیار بالاتر است و بر همین اساس می‌تواند تعداد بیماران بدحال و میزان مرگ و میر را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش یافته انگلیسی، مشابه یکدیگر و شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها، در خانه ماندن، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و پرهیز از حضور در تجمعات است.

او با اشاره به خصوصیات خطرناک این ویروس و چرخش سریع آن در بین مردم جامعه، تاکید کرد: امروز توجه جدی نسبت به رعایت اصول بهداشتی بیش از پیش نیاز است و ضرورت دارد یکایک ما به نحو مسوولانه‌ای به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا، پایبند باشیم.

لطفی هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی را زمینه ساز موج جدید ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: مشارکت و همکاری مردم در جبهه سلامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند مجموعه سلامت را در این مبارزه یاری کند.

او همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار