آرش محمدی مدیرسابق طرح ایستگاه وکیل گفت: ایستگاه وکیل‌الرعایا دهمین ایستگاه خط یک قطار شهری شیراز است که در چهارطبقه مجاور بازار وکیل قرار دارد و طراحی آن از معماری دوره زندیه الهام گرفته و جزو زیباترین و منحصر به فردترین ایستگاه‌های متروی کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 19 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: آرش محمدی مدیرسابق طرح ایستگاه وکیل گفت: ایستگاه وکیل‌الرعایا دهمین ایستگاه خط یک قطار شهری شیراز است که در چهارطبقه مجاور بازار وکیل قرار دارد و طراحی آن از معماری دوره زندیه الهام گرفته و جزو زیباترین و منحصر به فردترین ایستگاه‌های متروی کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: ایستگاه وکیل الرعایا ۱۸۸ آویز سقف دارد و برای نماسازی سقف آن ۵۸ هزار عدد آجر به کار رفته است.
پیمانکار و مجری سقف سکوی متروی ایستگاه وکیل الرعایا با اشاره به اینکه سقف این پروژه شامل ۱۶۳ سِکشن عرضی با اجرای موجی بوده گفت: ایستگاه مترو وکیل الرعایا شیراز بزرگترین سازه فلزی- موجی معلق مترو‌های ایران است که پس از بررسی و ارزیابی‌های مختلف امروز توسط موسسه ثبت رکورد‌های ملی ایران به ثبت ملی رسید.
امین خواجویی‌پور گفت: طراح این سقف مهرداد ایروانیان بوده و برتری این سقف نسبت به سقف‌های دیگر سازه موجی آن است که از لحاظ مساحت ۸۴۴ مترمربع بوده و هم در طول هم در عرض به صورت موج اجرا شده و دیگر شاخصه آن نیز بدون ستون و معلق بودن آن است.
قاسم‌علی رضایی مدیر موسسه ثبت رکورد‌های ملی ایران چندین نشان را به پاس ثبت این عنوان ملی به طراحان و مجریان این پروژه اهدا کرد.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت:مترو شیراز با جابه‌جایی روزانه حداقل ۱۱۰ هزار نفر نمونه‌ای بی بدیل برای گردهمآیی و مراودات و به نوعی عمومی‌ترین فضای تعامل مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار