نماینده لارستان گفت: مطابق با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ملزم به کاهش وابستگی بودجه به نفت هستیم؛ چراکه بودجه نفتی، فرهنگی را در سازمان‌ها و ساختارهای ما ایجاد می‌کند که آسیب‌زا و در برخی مواقع منجر به تولید رانت می‌شود. از این رو لازم است وابستگی‌های بودجه به نفت کاهش یابد.
کد خبر: ۹۴۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 18 February 2021
به گزارش تابناک فارس: حسین حسین‌زاده اظهار داشت: تا زمانی که بودجه به نفت وابسته باشد، مسئولان و مدیران دولتی به دنبال تکاپو برای یافتن منابع و درآمدهای ارزی دیگر برای کشور نیستند. این کاهش وابستگی منجر به افزایش کارایی و خلاقیت دولت می‌شود.
 
نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نوع سیاست‌گذاری ما در خصوص محصولات کشاورزی و غذایی تغییر اساسی پیدا کند، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورمان از قدیم اقتصادی بر پایه کشاورزی بوده است؛ تاریخ کشاورزی در عرصه بین الملل به دوازده هزار سال پیش برمی گردد که مبدا آن نیز در انتهای دامنه زاگرس و رشته‌کوه‌های زاگرس در ایران واقع شده است.
 
او اظهار داشت: متاسفانه در پی سالیان متمادی و به ویژه بعد از کشف نفت در کشور، اقتصاد ما متکی به نفت و متکی بر صنعت با اتکا به درآمدهای نفتی شده، بنابراین کشاورزی در کشور ما تاحدودی مورد غفلت واقع شد.
 
حسینی گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به وضعیت اقلیمی، تنوع آب و هوایی، اختلاف درجه حرارت بین مناطق مختلف کشور و خاک مناسب در برخی مناطق، شرایط این را دارد که در هر چهار فصل محصولات کشاورزی را تولید کند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار