جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان نی‌ریز صبح امروز پنج‌شنبه 30بهمن ماه به ریاست مراد هدایت فرماندار و با حضور مدیران و رؤسای ادارات در محل فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 18 February 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری: در این جلسه مراد هدایت فرماندارنی‌ریز مبنای وضعیت کنونی شهرستان را تعداد بیماران بستری در شهرستان قلم داد کرد و با این هشدار که وضعیت در شهرستان نگران کننده است گفت: حضور در مراسم عروسی، عزا، مهمانی‌ها و تجمعات به ویژه در روزهای تعطیل و همچنین رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی موجب افزایش این بیماری شده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت نارنجی شهرستان از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خود، خانواده و اطرافیان در مقابل این ویروس خطرناک محافظت کنند.

هدایت با اشاره به اینکه آمارها به گونه‌ای است که در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از تردد بی‌رویه، وضعیت شهرستان قرمز خواهد شد.

او گفت: انتظار می‌رود تمامی صنوف همانند ماه‌های گذشته همکاری لازم جهت رعایت موازین بهداشتی را داشته باشند و اداره صمت، اتاق اصناف، پلیس اماکن، بهداشت ودرمان و دامپزشکی بازرسی‌های مستمر روزانه را در سطح شهرستان به ویژه بخشهای تابعه داشته باشند .

فرماندار نی ریز بر موارد زیر تأکید کرد:

- تقویت طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی.
- ممنوعیت تردد خودروها با پلاک غیربومی به شهرستان.
- ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح
- پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای و برخورد جدی با متخلفان شیوه‌نامه‌های بهداشتی
- ورود جدی بخشداران و شهرداران در حوزه حمل و نقل عمومی.
- انعکاس به موقع اقدامات و تولید محتوا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها.
- پرهیز از دور هم نشینی‌ها
- استمرار بازدیدهای میدانی و منظم از اصناف.
- برگزاری مراسم و تجمعات همچنان ممنوع است.
- تأکید بر توسعه و گسترش خدمات الکترونیکی به منظور کاهش مراجعات مردمی به ویژه در نوبت دهی مطب‌های پزشکان.

دکتر آل‌داوود رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز در این جلسه با اشاره به نشانه‌های جدید از خیز دوباره کرونا در شهرستان گفت: از دید ما حتی ابتلا به سرماخوردگی یک نوع کرونا است و مردم در صورت داشتن علائم باید هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

آل داوودبا بیان این که هفته گذشته تا 18 نفر به طور همزمان در بیمارستان شهدا بستری بودند، گفت: هم‌ اکنون نیز 10 نفر در بیمارستان شهدا بستری هستند. هر چند شرایط بخش پشتکوه بهتر شده، اما متأسفانه وضعیت روستاهای بخش قطرویه از جمله ریزاب و بنه‌کلاغی اصلاً خوب نیست.

وی با بیان اینکه مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند افزود: انتظار داریم که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، لذا از مردم خواهش می‌کنم که مراعات کنند و از ترددهای درون شهری، تجمعات خانوادگی و دورهمی‌ها بپرهیزند.

برچسب ها: نی ریز ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار