ثبت سرمایه گذاری خارجی در استان فارس در سال جاری به ۹۲۳ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۹۴۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 18 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: استاندارفارس گفت: جمع ثبت سرمایه گذاری خارجی در این استان امسال به ۹۲۳ میلیون دلار رسیده است که در قالب ۵ طرح و ۲۱ پروژه صورت می‌گیرد.
عنایت الله رحیمی با بیان این که سرمایه گذاری خارجی در این استاندر مقایسه با سال گذشته بیش از ۵ برابر افزایش یافته است،گفت: طرح توسعه کارخانه کاغذ زاگرس آخرین طرحی است که موفق به اخذ مجوز هیات سرمایه گذاری خارجی کشور شده است و با ورود سرمایه از کشور کانادا اجرا خواهد شد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که کارخانه کاغذ زاگرس هم جزء طرح‌های جهش تولید و هم جزء طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان است، افزود: این طرح با حمایت‌های دولت، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید. وی با اشاره به این که کارخانه کاغذ زاگرس قبلا با سرمایه گذاری ۲۴ میلیون یورو ثبت شده بود، گفت: با توجه به حمایت‌های صورت گرفته، همزمان اجرای طرح توسعه این کارخانه نیز صورت گرفت و در نتیجه سرمایه گذاری این طرح به میزان ۱۹۸ میلیون یورو دیگر افزایش یافت و مجموعا به ۲۲۳ میلیون یورو رسید.
رحیمی با بیان این که تولیدات این کارخانه شامل انواع کاغذ، کرافت و لاینر است، گفت: از آن جا کاغذ از جمله کالا‌های استراتژیک است، تولید داخلی آن در شرایط تحریم از اهمیت مضاعف برخوردار است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس افزود: اهمیت دیگر کارخانه کاغذ زاگرس، تولید کاغذ از مواد بازیافتی است که از این حیث نیز صنعت سبز محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار