سرانجام پس از مدتها از صبح امروز با ورود سامانه بارشی جدیدی، استان فارس شاهد نزولات آسمانی خواهد بود و درِ رحمت الهی به روی سرزمین فارس گشوده می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 18 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: سرانجام پس از مدتها از صبح امروز با ورود سامانه بارشی جدیدی، استان فارس شاهد نزولات آسمانی خواهد بود و درِ رحمت الهی به روی سرزمین فارس گشوده می‌شود.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان فارس  اظهار داشت: سامانه بارشی از بامداد امروز از سمت شمال غرب استان وارد شده و با تحت تاثیر قرار دادن نیمه استان شاهد بارش هایی در نقاط مختلف خواهیم بود.

محسن علیمردانی ادامه داد: این سامانه در عصر روز پنجشنبه به سمت جنوب استان خواهد رفت و به تدریج از شدت آن کاسته خواهد شد به گونه ای که در مناطقی همچون لار بارشی پیش بینی نمی شود.

وی افزود: تمرکز و عمده بارش ها در این سامانه در بخش های شمال و شمال غرب استان و در شهرستان‌های رستم، سپیدان، درودزن و دشت ارژن خواهد بود.

به گفته وی در مرکز استان، شیراز نیز بارش های خوبی را تجربه خواهد کرد و صبح جمعه این سامانه از نواحی جنوب غرب استان همچون داراب و نی ریز خارج خواهد شد.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان فارس متذکر شد: بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر همچون اقلید و سپیدان به شکل برف خواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد شدید در برخی نقاط استان اذعان داشت: در یکی دو روز آینده وزش بادهای شدید را به ویژه در شمال و شرق استان خواهیم داشت که انتظار داریم در شهرستان هایی همچون اقلید، بوانات و صفاشهر سرعت وزش باد بیش از ۷۵ کیلومتر در ساعت باشد.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان فارس از کاهش دما در روزهای آتی به ویژه در شمال و شمال غرب استان خبر داد و گفت: دمای هوای هفته آینده پایین تر از دمای هوای این هفته برای کل استان پیش بینی می شود.

وی درخصوص سامانه بارشی دیگری نیزکه وارد استان خواهد شد، توضیح داد: باتوجه به نقشه های هواشناسی، اواخر هفته آینده سامانه بارشی دیگری را خواهیم داشت که امیدواریم این بارش ها در نواحی جنوب استان نیز صورت پذیرد.

آماده مقابله با خطرات احتمالی هستیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان فارس، ما نیز هشدارها و اخطارهایی را برای دستگاه ها و ارگان های مختلف سطح استان ارسال کرده‌ایم.

رحیم آزادی افزود: فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و نیروهای امدادی در وضعیت آماده باش هستند و به طور کلی آماده مواجه با خطرات احتمالی هستیم.

برچسب ها: بارش ، باران ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار