ثبت ملی جشنواره انار تفت
مسئولان به دنبال ثبت ملی جشنواره انار تفت، توسعه اقتصاد گردشگری روستاها را از مهمترین مزیت این جشنواره برشمردند.
کد خبر: ۹۴۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 17 February 2021

«علیرضا نوکار» فرماندار تفت این ثبت ملی را اتفاق مبارکی برای این شهرستان خواند و اظهار کرد: جشنواره انار چند سالی است که در شهرستان تفت برگزار می‌شود و بسیار در جذب گردشگری و توسعه شرایط اقتصادی و فروش محصولات باغی انار و تولیدات جنبی و صنایع دستی و موثر بوده است.

وی با بیان این که این جشنواره متنوع‌تر و با حضور چشمگیر مردم در سال گذشته برگزار شد، اصریح کرد: جشنواره انار تفت، سال گذشته با حضور مردم در باغات و محلات تفت برگزار شد که کشاورزان، باغداران و مردم بومی بسیار رضایت داشتند و در کنار آن توانستند سایر محصولات خود را نیز عرضه کنند.

فرماندار تفت با بیان این که امسال این جشنواره به علت شیوع کرونا برگزار نشد، گفت: با رفع محدودیت‌های کرونایی، جشنواره انار را در سالهای آتی گسترده‌تر و متنوع‌تر برگزار خواهیم کرد.

نوکار از رونق گردشگری این شهرستان به دنبال برگزاری این جشنواره یاد کرد و گفت: نه تنها مجموعه‌های اقامتی و گردشگری از برگزاری این رویداد راضی بودند بلکه این جشنواره به توسعه اقتصادی این شهرستان در بازه برگزاری جشنواره و روزهای حوالی آن نیز منجر شد و گردشگرانی از سراسر ایران مهمان تفت بودند.

«سیدمصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی یزد نیز از ثبت ملی جشنواره انار استان خبر داد و گفت: جشنواره انار استان یزد با محوریت شهرستان تفت به عنوان یکی از رویدادهای گردشگری در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی با بیان این که این رویداد یکی از فرصت‌های مناسب توسعه گردشگری است، گفت: رویدادهایی مانند جشنواره‌های میوه در شهرستان‌های مختلف استان راهکار موثری برای معرفی انواع خوراکی‌ها، فرهنگ، توانمندی‎ها، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری هر شهرستان و در نهایت استان است.

این مسئول با بیان این‌که جشنواره انار در شهرستان‌های یزد، میبد و مهریز نیز برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در این شهرستان‌ها به صورت انار چینی در باغات برگزار می‌شود و مورد دید عموم به ویژه گردشگران قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که ضریب اشغال هتل‌ها در مناسبت مربوط به این جشنواره به بالاترین میزان می‌رسد، گفت: تورهای گردشگری همزمان با برگزاری جشنواره انار استان یزد در شهرستان‌های میبد، مهریز و تفت تقسیم می‌شوند و تجارب ما در این زمینه بسیار مطلوب است.

فاطمی در ادامه انار را نماد شهرستان تفت اعلام کرد و گفت: هر شهرستان نمادی مختص خود دارد که به طور مثال برای شهرستان بافق خرما و برای شهرستان مهریز خرمالو و همچنین شهرستان ابرکوه زردالو مورد نظر است و در قالب رویدادهای گردشگری منجر به ارزش آفرینی اقتصادی نیز شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار