چهارمین کنگره بین المللی سلامت همراه، با رویکرد پاندمی کووید۱۹ از امروز آغاز و تا ۳۰ بهمن ادامه دارد.
کد خبر: ۹۴۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 16 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس کنگره بین المللی سلامت بااشاره به رویکر این کنگره در سلامت افراد جامعه زیرساخت‌های ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات در ایران به موازات تغییرات جهان در یک دهه گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: نمونه بارزی از این حرکت روبه جلو را می‌توان در رشد ۲۶ درصدی تلفن‌های هوشمند درایران در طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷ دید.
دکتر باقری لنکرانی گفت: تعداد تلفن‌های هوشمند در ایران در سال ۹۲ دو میلیون دستگاه بودکه در سال ۹۷ به ۵۳ میلیون دستگاه رسیده است.
وی افزود: بر اساس آخرین پیمایش در بهار امسال ۹۰ درصد افراد بالای ۱۵ سال از تلفن همراه استفاده می‌کنند، که ۷۵ در صد آن‌ها تلفن‌های هوشمند است.
دکتر باقری لنکرانی بازشناسی این ظرفیت را برای استفاده واقعی از آن مهم خواند و گفت: یکی از درس‌های مهمی که وقایع تلخ جهان گیری کووید ۱۹ به بشر داد استفاده بهتر از این فناوری هاست.
وی تلاش برای ارائه خدمات غیرحضوری، ارتقای آن، فعال کردن محققان و دانشمندان داخلی و خارجی، شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاران را از رویکرد‌های اصلی کنگره امسال سلامت خواند.
دبیر کنگره هم به دریافت ۲۴۶ مقاله به دبیر خانه کنگره اشاره کرد و گفت:از این تعداد ۱۸۷ مقاله پذیرفته شد که ۲۷ مقاله به صورت سخنرانی آنلاین و ۶۰ مقاله هم به صورت پوستر ارائه میشود.
دکتر معصومی افزود: کنگره امسال ۷۸ سخنران اصلی دارد که ۱۱ نفر از کشور‌های آمریکا، سوئد، استرالیا، ترکیه، پاکستان، قطر هستند.
وی بخش اپلیکیشن‌های حوزه سلامت و پزشکی را از ویژگی‌های امسال کنگره برشمرد و افزود: قرار است ۳۴ اپلیکیشن دریافت شده به داوری گذاشته شود و برترین‌ها انتخاب گردد.
دکتر معصومی رویکرد پیشگیری، کنترل و درمان کووید ۱۹، خدمات بیمار محور در سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه گذاری و بازآفرینی سلامت همراه، را از جمله ۸ محور اصلی کنگره امسال سلامت عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار