مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: در صورت عدم برگزاری مراسم اعتکاف به علت محدودیت‌های کرونایی این سازمان در نظر دارد تا ویژه برنامه‌های جایگزین اعتکاف را در سطح استان فارس اجرایی کند که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اعتکاف جهادی اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 16 February 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق مهرابی بیان کرد: شیوع کرونا در سطح جامعه باعث شده تا فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با محدودیت‌های مختلفی مواجه شود و در این راستا نیز با توجه به اعمال محدودیت‌های ویژه کرونا این احتمال وجود دارد که مراسم اعتکاف امسال برگزار نشود.

وی ادامه داد: در صورت عدم برگزاری مراسم اعتکاف به علت محدودیت‌های کرونایی این سازمان در نظر دارد تا ویژه برنامه‌های جایگزین اعتکاف را در سطح استان فارس اجرایی کند که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اعتکاف جهادی اشاره کرد.

حجت الاسلام مهرابی تاکید کرد: ساز و کاری که برای اعتکاف جهادی در نظر گرفته شده به این گونه است که گروه‌های جهادی سه روز در محله‌های ضعیف نقاط مختلف استان حضور پیدا کرده و نقش آفرینی خود را در راستای ارائه خدمات به این عزیزان انجام دهند.

او ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته و با توجه به محدودیت‌های کرونایی که در سطح جامعه وجود دارد شاهد هستیم که ستاد کرونا نیز بر این موضوع تاکید دارد که اعتکاف امسال برگزار نگردد.

حجت الاسلام مهرابی افزود: با این حال در تلاش هستیم تا مجوز برگزاری اعتکاف را در فضای باز مساجد و برخی از محله‌هایی که امکان برگزاری مراسم اعتکاف در آنها وجود دارد در فضای باز انجام شود با این حال هنوز تصمیم گیری نهایی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مراسم اعتکاف انجام نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار