وی ادامه داد: علاوه بر قیمت بالای زمین، شاهد افزایش قیمت مصالح، عوارض شهرداری ، انشعابات آب و برق و حتی افزایش اجاره منازل استیجاری نیز هستیم که این شرایط، ازدواج نمودن برای جوانان را بسیار سخت نموده است و هیچ جوانی با این مشکلات، رغبتی برای ازدواج ندارد.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 11 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: بخش مسکن و ساخت‌وساز در حقیقت از بخش‌های پیشرو در هر اقتصادی است که توجه به آن علاوه بر تأثیرات ژرف اجتماعی و فرهنگی به لحاظ اقتصادی نیز در توسعه و عمران یک شهر حائز اهمیت بوده و می‌‌توان گفت همچون موتور محرکه در رشد و توسعه عمل می‌کند و به عبارتی دیگر گسترش ساخت‌وسازها به بخش‌های مختلف اقتصادی یک شهر کمک کرده و باعث ارزش افزوده برای آن شهر و شهروندانش می‌شود.

اما بیش از دو سال است که قیمت زمین در شهر لامرد به طور نجومی و سرسام‌آور افزایش یافته است، به طور مثال در برخی از نقاط این شهر که ارزش نسبتا پایین تری دارد، قیمت یک پلاک حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ متری مسکونی که دو تا سه سال قبل حدود ۳۵ تا ۴۵میلیون تومان بوده است امروز به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و در برخی نقاط دیگر شهر لامرد که ارزش بالاتری دارند مانند بلوار جمهوری اسلامی در شهر لامرد به یک میلیارد تومان به بالاتر نیز رسیده است که همین امر باعث نگرانی جدی مردم و به ویژه جوانان این شهر که در شرف ازدواج می باشند، شده است.

هرچند روند توسعه صنعتی در لامرد با وجود منطقه ویژه اقتصادی لامرد، بزرگ ترین کارخانه آلومینوم کشور،وجود میادین گازی و مصوب شدن احداث شهر جدید تابناک نیز بر این افزایش قیمت های نجومی زمین بی تاثیر نبوده است اما بیشتر افزایش قیمت ها به خاطر جو روانی و کاذبی است که بیش از دو سال است در افزایش قیمت زمین های شهر لامرد وجود داشته است و تاکنون نیز این حباب کاذب از بین نرفته است.

موضوعی قابل تامل این است که فروش زمین در برخی نقاط شهر لامرد با برخی از نقاط خوب در مرکز استان فارس هم قیمت می باشد!

فضا برای ساخت و ساز تا ۵۰ سال آینده نیز وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر لامرد با بیان اینکه یکی از شاخص های افزایش قیمت زمین، پر شدن همه مناطق است، اظهار داشت: برای ۵۰ سال آینده نیز فضای لازم در سطح شهر لامرد برای ساخت و ساز وجود دارد یعنی فضاهای بسیار زیادی میان محلات شهر لامرد هنوز خالی است.

خلیل بهادر افزود: در شورای اسلامی شهر لامرد پیشنهاد دادم که طی نشستی مشترک با حضور دادستان عمومی و انقلاب، اتاق اصناف، اماکن نیروی انتظامی و مشاورین املاک قیمت گذاری زمین های سطح شهر توسط کارشناسان مجرب براساس منطقه بندی و بافت قدیم و جدید انجام شود تا شاهد افزایش بی رویه قیمت زمین در لامرد نباشیم و با متخلفین افزایش قیمت زمین نیز برخورد قاطع صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه می توان گفت صنعتی شدن لامرد، تنها ۵ درصد در روند افزایش قیمت زمین تاثیر داشته است، گفت: ۵۰ درصد افزایش قیمت زمین نیز مربوط به تورم کلی در سطح کشور است و بقیه آن جو روانی و کاذب است.

 

عضو شورای اسلامی شهر لامرد خاطرنشان کرد: در یکی از محلات شهر لامرد که تا ۳ قبل قیمت زمین ۳۵ میلیون تومان بوده است، امروز به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است و ۷ برابر شده است و یا در برخی نقاط دیگر که قیمت های یک میلیارد و دویست میلیون تومان اعلام می شود، درحالی که قیمت آن زمین بیش از۷۰۰ میلیون تومان نباید باشد.

باید درآمد ماهیانه ده میلیون تومانی داشته باشیم!

علیرضا یکی از جوانان ۲۴ ساله لامردی در آستانه ازدواج  با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت زمین در شهر لامرد، بیان داشت: اگر جوانی بخواهد یک قطعه زمین ۲۵۰ متری یا ۳۰۰ متری در شهر لامرد آن هم در محلات کمتر برخوردار خریداری کند باید حقوق ماهیانه ۱۰ میلیون تومانی داشته باشد تا پس از نزدیک به دو سال سپرده نمودن، تازه بتواند یک زمین خریداری کند.

وی ادامه داد: علاوه بر قیمت بالای زمین، شاهد افزایش قیمت مصالح، عوارض شهرداری ، انشعابات آب و برق و حتی افزایش اجاره منازل استیجاری نیز هستیم که این شرایط، ازدواج نمودن برای جوانان را بسیار سخت نموده است و هیچ جوانی با این مشکلات، رغبتی برای ازدواج ندارد.

رکود در بازار خرید و فروش زمین!

یکی از مشاورین املاک در شهر لامرد نیز گفت: شاهد یک رکود در خرید و فروش زمین در شهر لامرد می باشیم و تقاضایی در سطح بازار وجود ندارد.

خلیل باقری اضافه کرد: تنها قیمت زمین نیست که گران شده است بلکه همه چیز گران شده است و دلیل اصلی آن هم تورم و پایین آمدن ارزش پول ملی است و شاهدافزایش دو برابری قیمت منازل استیجاری نیز هستیم.

 به نظر می رسد در موضوع گرانی قیمت زمین، باید دستگاه قضایی شهرستان لامرد ورود جدی پیدا کند تا شاهد کاهش قیمت زمین در سطح شهر لامرد باشیم و این پیگیری پایانی بر دغدغه و نگرانی جوانان در زمینه خانه دار شدن باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار