رئیس جهاد دانشگاهی فارس راه اندازی خط تولید عصاره گل محمدی را مورد اشاره قرار داد که قرار بوده است این طرح به عنوان طرح فناورانه ملی ثبت و راه اندازی شود.
کد خبر: ۹۳۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 07 February 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: مظاهر بابایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال دهه فجر با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) مقارن بود، گفت: امسال ستاد کارگروه دانشگاهی ستاد دهه فجر به عهده جهاد دانشگاهی بود و برنامه‌های خوبی در این حوزه شاهد هستیم و هدف از برنامه‌ها استفاده از ظرفیت مجازی دانشگاه‌ها بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس از اجرای بیش از ۲ هزار برنامه به شکل برخط در راستای دهه فجر خبر داد و گفت: نوع برنامه‌ها با توجه به شیوع بیماری کرونا متفاوت بود و استفاده از این برنامه‌ها برای همه دانشجویان مقدور شد.

بابایی یکی از برنامه‌های دهه فجر جهاد دانشگاهی فارس را افتتاح پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاد دانشگاهی در ساختمان بازسازی شده چهارراه عادل آباد شیراز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اقتصاد صنایع فرهنگی یک منبع تمام نشدنی در این حوزه است و استان فارس به دلیل دارا بودن بیش از ۷۰ نوع صنایع دستی و نظر به قدمت تاریخی مذهبی استان، این پارک طراحی شد.

وی با بیان اینکه آئین گشایش پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی روز سه شنبه ۲۱ بهمن برگزار خواهد شد، ظرفیت سازی برای اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های گردشگری و علوم اجتماعی را از اهداف این پارک دانست و افزود: توسعه کارآفرینی فرهنگی و حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان خلاق، ایجاد تعامل مؤثر میان اندیشمندان و محققان در حوزه‌های فرهنگی هنری و همچنین جلب حمایت سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای توسعه صنایع خلاق از مأموریت‌های این پارک است.

بابایی با این حال از جمله محورهای فعالیت این پارک را فعالیت دانش آموختگان رشته‌هایی از جمله معماری، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، انتشارات، بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای و سینمایی عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس راه اندازی خط تولید عصاره گل محمدی را مورد اشاره قرار داد که قرار بوده است این طرح به عنوان طرح فناورانه ملی ثبت و راه اندازی شود.

وی یکی دیگر از اهداف جهاد دانشگاهی را پس از اخذ مجوز ایجاد مرکز ناباروری، تأسیس مرکز سرطان شناسی جهاد دانشگاهی فارس دانست و گفت: تلاش می‌کنیم این مرکز سال آینده به بهره برداری برسد.

بابایی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه درآمد حاصل از بانک خون بند ناف رویان در چه زمینه‌ای استفاده می‌شود، اظهار کرد: درآمدهای مؤسسه بانک خون «بند ناف رویان» بابت فعالیت‌های پژوهشی کشور اختصاص می‌یابد و بودجه آن نسبت به هزینه‌های استان زیر ۱۰ درصد است.

وی از فعالیت دوباره انتشارات جهاد دانشگاهی در شیراز خبر داد و افزود: در فارس این شعبه را داشتیم که تعطیل شده بود اما سال آینده انتشارات جهاد دانشگاهی شیراز راه اندازی می‌شود.

بابایی همچنین از برگزاری همایش شهود قدسی در بهار سال آینده خبر داد و پیرامون بازسازی ساختمان جهاد دانشگاهی استان فارس که در رویدادهای آبان ۱۳۹۸ دچار خسارت شده بود، گفت: در اثر خسارت‌های وارده به این مرکز بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشت و خوشبختانه با مجهادت نیروهای جهاد دانشگاهی فارس این ساختمان به شکل پشین با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری مجدد شد و فقط سالن آمفی تئاتر باقی مانده است که بازسازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار