فارس در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف در کشور پیشرو است.
کد خبر: ۹۳۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 04 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حجت الاسلام و والمسلمین صادقی در همایش تجلیل از منادیان صلح و سازش در شیراز گفت: فارس در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف در کشور پیشرو است و در اخذ رضایت از خانواده مقتولین تلاش‌های فراوانی انحام داده است.
وی با بیان اینکه در کشور در حال حاضر در پرونده‌های کیفری ٤٦ درصد و در پرونده‌های حقوقی ٣٢ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش ختم می‌شود، افزود: این میزان از صلح و سازش آمار بالا و قابل قبولی است، اما به همین اندازه نباید اکتفا کرد و باید تلاش شود که در حوزه حقوقی هم آمار صلح و سازش به ٥٠ درصد برسد که یک هدف بلندی است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور به دوران جدید تحول قضایی اشاره کرد و گفت: باید قانون شورا‌های حل اختلاف دائمی شود و در مصوبه جدید که مجلس شورای اسلامی تصویب کرد و روال قانونی خود را طی می‌کند، وضعیت همکاران در این قانون پیش بینی شده که تثبیت شود و در لایحه جدید شورا‌های حل اختلاف پیش بینی شده است که در حجم و سقف رسیدگی‌ها را از ٢٠ میلیون تومان به ٥٠ میلیون تومان افزایش یابد و پرونده‌های بیشتری از دعاوی‌هایی که در زمینه صلح و سازش است رسیدگی شود.
رییس کل دادگستری فارس نیز در این همایش گفت: از سال ٨٢ که شورا‌های حل اختلاف تاسیس شده است تا کنون ٤٤٠ فقره پرونده قتل به صلح و سازش ختم شده است.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ٤٢ درصد پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف منحر به صلح و سازش می‌شود، افزود: در ١٠ ماهه امسال نیز ٥٣ پرونده قتل با صلح و سازش به پایان رسیده و برنامه ریزی شده تا پایان سال این میزان به ٦٠ فقره افزایش یابد.

برچسب ها: فارس ، صلح ، سازش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار